FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1619 | İletişimde Medya Kullanımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersin Amacı: | Ders, analog ve dijital medyaya dair disiplinlerarası analiz ve rehber niteliğinde geniş bir açı sunar. Medya platformlarını kullanan bu ders, genel olarak gazetecilik ve yayıncılık pratiklerini ve aynı zamanda bilginin etkili kullanımıyla kişisel blog ve dijital ortam yaratımını araştırır ve analiz eder. Dersi alan öğrenciler, kişisel ve kamusal iletişim için analogdan dijitale ağ araçlarını etkili ve stratejik bir şekilde kullanmayı öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler, - medya platformanlarını kullanmaya aşina olacaklar, - kendi dijital medya ve dijital alanlarını yaratmaya hazır olacaklar - medyalarının etkililiği için kendi pratik bilgilerini kullanabilecekler - blog ve dijital ağ oluşturmak için gerekli deneyimi kazanacaklar - sosyal medya hesaplarını yönetecek ya da onları yönlendirebilecekler - profesyonel deneyimleri boyunca bu yetkinliklerini verimli bir şekilde kullanabilecekler |
Bu ders genel olarak analog medya ve özel olarak dijital medya üzerinden medya platformlarının işlev ve ilkelerini kapsamaktadır. Ders, öğrencilere kendi medyalarını yaratırken stratejik ve etkili bir yol sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtımı | ||
2) | Mesajın, haberin ve bilginin iletimi: Birbirimize nasıl ulaşırız? | ||
3) | Medya aracılığıyla kişisel ve kamusal bilgiyi ve haberleri nasıl sağlarız? | ||
4) | Ben ve benim topluluğum: Analog ve Dijital Medya aracılığıyla Ağ Kurma | ||
5) | Herkes için analog, her birimiz için dijital | ||
6) | Internet ve Dijital İletişim | ||
7) | Blog, Twitter hesabı ve kendi haberlerinizi yayınlama | ||
8) | Ara Sınav Haftası | ||
9) | İşaret etme, Bahsetme, Etiketleme ve diğerlerine bildirme | ||
10) | Stratejik zamanlama ve yayınlama | ||
11) | Kendi medyan üzerinden mesaj gönderme ve zamanın ruhunu yakalama | ||
12) | İletişim becerilerini pratik etme: Kendi medyanın verimliliği | ||
13) | Sunum: Sen kimsin ve senin medyan ne? | ||
14) | Son sözler: Kişisel İletişimden Kamusal İletişime |
Ders Notları: | Ders notları Kitap: Social Media Communication: Concepts, Practices, Data, Law and Ethics by Jeremy Harris Lipschultz |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 1 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 1 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 1 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 1 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 1 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 1 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 1 |