OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1618 İletişim ve Stres Yönetimİ Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersin Amacı: GEP1618 katılımcılarının iletişim becerilerinin gelişmesi, stres ve örgütsel stres yönetimi ve kişisel yapı arasındaki ilişkiyi analiz etmeleri ve hayat boyu kazanıma dönüşecek iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yöntemlerini analiz etmesi
2. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalık kazandırmak.
3. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması
4. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi.
5. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları
6. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındalık kazanması

Dersin İçeriği

Ders, öğrencilerin iletişimin önemine yönelik farkındalık kazanmaları , problem çözme ve analiz yeteneklerini geliştirerek açık iletişimin önemini fark etmeleri, iç iletişim ,bireyler arası iletişim ve örgütsel iletişim alanında yaşam boyu kazanım elde ederek stres yönetme becerisi kazanmalarına yönelik bilgi aktarımıSekron-online-teamsde ders. Tüm materyaller ve ödevler itslearning üzerinden gerçekleştirilecektir.

Derste kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır :
Ders anlatımı: İletişimle ilgili teorik bilgiler ve iletişim ile stres arasındaki bağlantı, farkındalık ile ilgili bilgi aktarımı,
Tartışmalar: Gündelik iletişim akışı, iyi örnekler ve kötü örneklerle ilgili tartışmalar
Vaka analizi: Medya ve sosyal medyada yer alan gündelik hayatımızı etkileyen vakalardaki iletişim dili analizi, grup tartışması
Araştırma: Verilecek konu başlıklarıyla ilgili makale araştırması ve okumalar
*Ara Sınav Proje %30 %30
*Süreç %10 %10
*Yazılı Ödevler 2 makale yazımı %10
%10
*Final Sınavı yüz yüze klasik yüze %50 %50
TOPLAM 100
sunumları: Verilen projelerin sunumu

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Başlarken
2) Kendimizi tanıyalım. Beynin yapısı ve çalışma modeli Prof.Dr. Turker Kılıc videosunu lutfen izleyin.
3) İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri Lütfen kendi iletişim yapınıza dair notlar alın.
4) İletişim ve ilişki arasındaki fark
5) Başarılı iletişim nedir?
6) İletişim ve İkna
7) İletişim ve Beden Dili
8) Vize projesi sunumları
9) Kitle İletişim Araçları nedir? Birey ve kitle iletişimi
10) Stres tanımı, etkileri ve türleri
11) Kişilik ve stres yönetimi
12) Örgütsel stres
13) Genel ders tekrarı
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Kitle İletişim Kuramları, 4x4’lük iletişim, Stres Yönetimi, Kitle Psikolojisi (Frued), Beden Dili- Joe Navarro & Marvin Karlins, Hemen Şimdi Stresi Yenin Kirk D. Strosahl, Patricia J. Robinson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 15 75
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 3 3
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek
8) Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak
9) Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme
10) Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme