BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1621 | Kurumiçi İletişim ve Yenilik Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında dersi alan öğrenciler kurum içi iletişimin içeriği ve işlevlerini, kurum kültürü ve iletişim ilişkisini ve kurum içi iletişimin yöntem ve tekniklerin, yenilik ve örgütsel yenilik kavramlarını öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İletişim sürecini tanımlayabilir ve iletişim dinamiklerini öğrenebilirler. 2) Kurum içi iletişim ile ilgili kavramları tanıyabilirler. 3) Kurum kültürü ve kurum içi iletişim arasındaki ilişkinin farkına varabilirler. 4) Kişilerarası iletişimin kurum içi iletişimdeki önemini kavrayabilirler. 5) Veri toplama, yönetme ve yenilikçi çözüm bulma sürecini yönetebilirler. 6) Kurum kimliğine uygun yenilikçi düşünceyle proje üretebilme yetisi geliştirebilirler. 7) Yenilikçi düşüncenin önündeki engellerin farkına varabilirler. 8) Yenilikçi bir fikri etkili bir şekilde kurumsal yönetime sunabilirler. 9) Bir fikrin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt edebilirler. 10)Yenilikçi ve geleneksel örgüt kültürleri arasındaki farklılıkları öğrenbilirler. 11) Kurumlar için iç iletişime yönelik çözüm önerisi geliştirebilirler. |
İletişim süreci, kurum içi iletişim, kurum kültürü ve öğeleri, kurum içi iletişim türleri, kişilerarası iletişim ve özellikleri, yenilik ve ilgili kavramlar, yenilik modelleri, yenilikçi örgüt kültürü ve yeniliklerin korunması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı | ||
2) | İletişim sürecinin tanımı ve öğeleri | ||
3) | Kurum içi iletişim/kurum dışı iletişim kavramlarının tartışılması | ||
4) | Kurum kültürü kavramı ve kurum kültürünün öğeleri | ||
5) | Kurum kültürü ve kurum içi iletişim ilişkisi | ||
6) | Kurum içi iletişim türleri | ||
7) | Kişilerarası iletişim ve özellikleri | ||
8) | Kişilerarası iletişim ve özellikleri 2 (devam) - Vize | ||
9) | Yenilik ve yenilik ile ilişkili kavramlar | ||
10) | Yenilik modelleri | ||
11) | Yenilik yönetimi | ||
12) | Yenilikçi örgüt kültürü | ||
13) | Yeniliklerin korunması | ||
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları: | The Interpersonal Communication Book. Joseph A. Devito. Strategy and Communication for Innovation. Pfeffermann & Nicole. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 3 | 39 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi | |
2) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi | |
3) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi | |
4) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi | |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi | 5 |
6) | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi | 3 |
7) | Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi | |
8) | Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi | |
10) | Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi | |
11) | Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma. | |
12) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi | 3 |