|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda nedir |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion |
2) |
Moda ve Kültüre giriş |
Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
3) |
Kendi Modanı yarat |
Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction |
4) |
Moda tarihi |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
5) |
Moda ve kitleler |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 4: Modernity |
6) |
Moda ve iletişim |
Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127) |
7) |
Roland Barthes ve Moda teorisi |
Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
8) |
vize |
|
9) |
Moda ve toplum |
Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156) |
10) |
Pop kültürde moda |
Colin McDowell “Medium and The Message”
“Selling the Dream”
|
11) |
Moda ikonları |
Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
12) |
Süperstarlar |
Colin McDowell “Designer as Superstar”
Rachel Moseley “Storytelling: Marlene Dietrich’s Face and John Frederics Hats”
“Brad Pitt and George Clooney, the Rough and the Smooth: Male Costuming in Contempory Hollywood”
|
13) |
Kostüm tasarımı |
Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in
Contemporary Hollywood”
|
14) |
Sınırdaki moda |
Caroline Evans, “Fashion at the Edge”
Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media”
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Course Notes / Textbooks selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
Anne Hollander, Sex and Suits: The Evolution of Modern DressSteele, Valerie (eds).
Barnard, Malcom, Fashion as Communication, New York: Routledge; 2 edition (29 Aug 2002)
Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
McDowell, Colin Fashion Today, London, Phaidon Press Limited, 2000.
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|