|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda nedir |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion |
2) |
Moda ve Kültüre giriş |
Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
3) |
Kendi Modanı yarat |
Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction |
4) |
Moda tarihi |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
5) |
Moda ve kitleler |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 4: Modernity |
6) |
Moda ve iletişim |
Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127) |
7) |
Roland Barthes ve Moda teorisi |
Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
8) |
vize |
|
9) |
Moda ve toplum |
Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156) |
10) |
Pop kültürde moda |
Colin McDowell “Medium and The Message”
“Selling the Dream”
|
11) |
Moda ikonları |
Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
12) |
Süperstarlar |
Colin McDowell “Designer as Superstar”
Rachel Moseley “Storytelling: Marlene Dietrich’s Face and John Frederics Hats”
“Brad Pitt and George Clooney, the Rough and the Smooth: Male Costuming in Contempory Hollywood”
|
13) |
Kostüm tasarımı |
Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in
Contemporary Hollywood”
|
14) |
Sınırdaki moda |
Caroline Evans, “Fashion at the Edge”
Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media”
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Course Notes / Textbooks selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
Anne Hollander, Sex and Suits: The Evolution of Modern DressSteele, Valerie (eds).
Barnard, Malcom, Fashion as Communication, New York: Routledge; 2 edition (29 Aug 2002)
Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
McDowell, Colin Fashion Today, London, Phaidon Press Limited, 2000.
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|