|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda nedir |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion |
2) |
Moda ve Kültüre giriş |
Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
3) |
Kendi Modanı yarat |
Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction |
4) |
Moda tarihi |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
5) |
Moda ve kitleler |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 4: Modernity |
6) |
Moda ve iletişim |
Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127) |
7) |
Roland Barthes ve Moda teorisi |
Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
8) |
vize |
|
9) |
Moda ve toplum |
Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156) |
10) |
Pop kültürde moda |
Colin McDowell “Medium and The Message”
“Selling the Dream”
|
11) |
Moda ikonları |
Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
12) |
Süperstarlar |
Colin McDowell “Designer as Superstar”
Rachel Moseley “Storytelling: Marlene Dietrich’s Face and John Frederics Hats”
“Brad Pitt and George Clooney, the Rough and the Smooth: Male Costuming in Contempory Hollywood”
|
13) |
Kostüm tasarımı |
Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in
Contemporary Hollywood”
|
14) |
Sınırdaki moda |
Caroline Evans, “Fashion at the Edge”
Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media”
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Course Notes / Textbooks selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
Anne Hollander, Sex and Suits: The Evolution of Modern DressSteele, Valerie (eds).
Barnard, Malcom, Fashion as Communication, New York: Routledge; 2 edition (29 Aug 2002)
Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
McDowell, Colin Fashion Today, London, Phaidon Press Limited, 2000.
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|