|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda nedir |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion |
2) |
Moda ve Kültüre giriş |
Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
3) |
Kendi Modanı yarat |
Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction |
4) |
Moda tarihi |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
5) |
Moda ve kitleler |
Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 4: Modernity |
6) |
Moda ve iletişim |
Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127) |
7) |
Roland Barthes ve Moda teorisi |
Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion
System (pp. 225-276).
|
8) |
vize |
|
9) |
Moda ve toplum |
Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156) |
10) |
Pop kültürde moda |
Colin McDowell “Medium and The Message”
“Selling the Dream”
|
11) |
Moda ikonları |
Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
12) |
Süperstarlar |
Colin McDowell “Designer as Superstar”
Rachel Moseley “Storytelling: Marlene Dietrich’s Face and John Frederics Hats”
“Brad Pitt and George Clooney, the Rough and the Smooth: Male Costuming in Contempory Hollywood”
|
13) |
Kostüm tasarımı |
Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in
Contemporary Hollywood”
|
14) |
Sınırdaki moda |
Caroline Evans, “Fashion at the Edge”
Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media”
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Course Notes / Textbooks selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
Anne Hollander, Sex and Suits: The Evolution of Modern DressSteele, Valerie (eds).
Barnard, Malcom, Fashion as Communication, New York: Routledge; 2 edition (29 Aug 2002)
Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
McDowell, Colin Fashion Today, London, Phaidon Press Limited, 2000.
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |