|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
|
2) |
Mesajın, haberin ve bilginin iletimi: Birbirimize nasıl ulaşırız? |
|
3) |
Medya aracılığıyla kişisel ve kamusal bilgiyi ve haberleri nasıl sağlarız? |
|
4) |
Ben ve benim topluluğum: Analog ve Dijital Medya aracılığıyla Ağ Kurma |
|
5) |
Herkes için analog, her birimiz için dijital |
|
6) |
Internet ve Dijital İletişim |
|
7) |
Blog, Twitter hesabı ve kendi haberlerinizi yayınlama |
|
8) |
Proje |
|
9) |
İşaret etme, Bahsetme, Etiketleme ve diğerlerine bildirme |
|
10) |
Stratejik zamanlama ve yayınlama |
|
11) |
Kendi medyan üzerinden mesaj gönderme ve zamanın ruhunu yakalama |
|
12) |
İletişim becerilerini pratik etme: Kendi medyanın verimliliği |
|
13) |
Sunum: Sen kimsin ve senin medyan ne? |
|
14) |
Son sözler: Kişisel İletişimden Kamusal İletişime |
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |