Project: Each student should create a new instagram account for this project. The account should be open to public. No private accounts. It would be like a foodie instagram account. Once you open the account you need to send me with your instagram account, name and last name and student number.
For the Project, you are going to go and try a restaurant (preferably a cuisine that you have never tried before) Then you are going to post photos of the food you try at the restaurant, the decoration of the restaurant, the menu and yourself on the table. Under each post you are going to write the name of the dishes and how you like it. Also make comment of the decoration, the ambiance, and your experience and etc… How was the taste? Why did you like it? Are you going to go to this restaurant again and etc… You will use the hashtag #baufoodculture2019
You are free to post any other gastronomic experiences on your instagram account. Also follow @tadindaseyahat account where I can follow up your post.
The restaurant you will try is going to be a cuisine that you have never tried before. No Italian, no Turkish, no American cuisines. Thai, Japanese, Korean, Russian, Chinese, Indian, Peruvian, Lebanese, African, Mexican cuisines are perfect alternatives.
40 % : Final
30 % : Midterm
15 % Attendence & Participation
15% Project (Between October 21-27th) |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
History of Food-Where the foods are coming from? Eating habits in the early ages.
EUROPEAN CUISINES |
|
2) |
No Class! Assignment Documentary: Watch Street Food on Netflix the first 2 episodes: Bangkok Thailand and Osaka Japan |
|
3) |
Italy-Brief History and Characteristic Features-Why do we love Italian food? Place in the World |
|
4) |
France- Brief History and Characteristic Features-Why is it considered the best cuisine in the world? Movie: Julie & Julia, Paris Can Wait |
|
5) |
Guest Speaker-Chef from Gastronomy Department |
|
6) |
No Class- Students are required to go to a restaurant and do the Project this week. |
|
7) |
Spain- Brief History and Characteristic Features-Tapas Culture-What’s its place in the world? |
|
8) |
ASIAN CUISINES
China- Brief History and Characteristic Features-Why is it very different than other? Contribution to World Food Scene |
|
9) |
Japan- Brief History and Characteristic Features-Sushi In the World- Movie: Tampopo, Jiro Dreams of Sushi |
|
10) |
Thailand- Brief History and Characteristic Features –Its success in the world |
|
11) |
India- Brief History and Characteristic Features-Movie: The Hundred Food Journey, Lion |
|
12) |
Arab Cuisines- Brief History and Characteristic Features. Iranian Cuisines and influence between Arab and Turkish |
|
13) |
Turkey- Brief History and Characteristic Features-Ottoman Cuisine and contemporary Turkish Cuisine |
|
14) |
AMERİCAN CUISINES
Mexico: Brief History and Characteristic Features –Spanish Influence |
|
15) |
USA- Brief History and Characteristic Features-The contribution to the world food scene Peru: Why is it becoming the most popular cuisine? Nikkei and Chiafa cuisines |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
5 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
5 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
5 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |