ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4626 | İleri Metin Yazarlığı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Dersin Amacı: | Bu ders, reklam yazarlığına yönelik uygulama becerilerinin 360 derece entegre iletişim çerçevesinde geliştirilmesini, yaratıcı fikir stratejilerini hayata geçirme yollarının ortaya koyulmasını hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Günümüz reklamlarındaki yaratıcı stratejileri ve görsel imge yapılanmasını tanıyacaktır. 2- İkna edici mesajın temel bileşenlerini ayırt edecektir. 3- Farklı iletişim kanalları için içerik geliştirebilecektir. 4- Görsel olarak durduruculuğu olan reklamları ortaya koymak için ihtiyaç olan görselleştirme becerilerine sahip olacaktır. 5- Yazarak bir fikri ya da amacı benimsetme yetkinliği kazanacaktır. 6- Reklam metni üzerinden tüketicinin güvenini kazanmanın yollarına dair bilgi edinecektir. |
Bu ders; marka stratejisiyle uyumlu, tüketici içgörüsüne dayanan, kültürel gerçeklerden beslenen reklam metni yazma tekniklerini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Haftalık ders programının ve dersin tanıtılması. | ||
2) | İnsani dokunuş: Tüketici ile ürünü yakınlaştırmak. | ||
3) | Tüketici içgörüsünü marka fikrine çevirmek. Ödev 1 | ||
4) | Marka vaadini hikayeleştirmek. Ödev 2 | ||
5) | Yaratıcı bir araç olarak metafor. | ||
6) | Karakter olarak marka. | ||
7) | Postmodern reklam. | ||
8) | Proje Sunumu. | ||
9) | Dijital dünyayı anlamak: - Sosyal medyada iletişim kurmak için yol göstericiler. | ||
10) | Twitter dilinde yazmak ve içerik geliştirmek. | ||
11) | Facebook dilinde yazmak ve içerik geliştirmek. | ||
12) | Marka vakaları 1: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır? | ||
13) | Marka vakaları 2: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır? Ödev 3 | ||
14) | Bugünün interaktif tüketicisi nasıl bir yaratıcılık bekliyor? |
Ders Notları: | Ders notları farklı kaynaklardan sağlanarak haftalık olarak ilan edilecektir. Course notes will be provided from different sources and will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |