ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4626 İleri Metin Yazarlığı Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Dersin Amacı: Bu ders, reklam yazarlığına yönelik uygulama becerilerinin 360 derece entegre iletişim çerçevesinde geliştirilmesini, yaratıcı fikir stratejilerini hayata geçirme yollarının ortaya koyulmasını hedeflemektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Günümüz reklamlarındaki yaratıcı stratejileri ve görsel imge yapılanmasını tanıyacaktır.
2- İkna edici mesajın temel bileşenlerini ayırt edecektir.
3- Farklı iletişim kanalları için içerik geliştirebilecektir.
4- Görsel olarak durduruculuğu olan reklamları ortaya koymak için ihtiyaç olan görselleştirme becerilerine sahip olacaktır.
5- Yazarak bir fikri ya da amacı benimsetme yetkinliği kazanacaktır.
6- Reklam metni üzerinden tüketicinin güvenini kazanmanın yollarına dair bilgi edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; marka stratejisiyle uyumlu, tüketici içgörüsüne dayanan, kültürel gerçeklerden beslenen reklam metni yazma tekniklerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Haftalık ders programının ve dersin tanıtılması.
2) İnsani dokunuş: Tüketici ile ürünü yakınlaştırmak.
3) Tüketici içgörüsünü marka fikrine çevirmek. Ödev 1
4) Marka vaadini hikayeleştirmek. Ödev 2
5) Yaratıcı bir araç olarak metafor.
6) Karakter olarak marka.
7) Postmodern reklam.
8) Proje Sunumu.
9) Dijital dünyayı anlamak: - Sosyal medyada iletişim kurmak için yol göstericiler.
10) Twitter dilinde yazmak ve içerik geliştirmek.
11) Facebook dilinde yazmak ve içerik geliştirmek.
12) Marka vakaları 1: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır?
13) Marka vakaları 2: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır? Ödev 3
14) Bugünün interaktif tüketicisi nasıl bir yaratıcılık bekliyor?

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları farklı kaynaklardan sağlanarak haftalık olarak ilan edilecektir. Course notes will be provided from different sources and will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 2 2
Ödevler 3 9 27
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı