ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4528 | Kriz İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersin Amacı: | Bu ders üç ana alana odaklanacaktır: (1) bireysel, kurumsal ve yönetimselseviyede karar vermede, müzakere ve krizlerin karakteristiği ve doğası(2) krizler, yönetimleri ve kriz önleme metodolojileri; müzakere stratejileri ile ilgili teorik ve pratik çalışmalarına kriz yönetiminde temel vaka çalışmaları ile giriş yapılaca(3) Kriz yönetiminda anahtar bir vaka çalışması incelenecektir. bir inceleme. Yönetim bir dizi yanıt verirken, askeri-siyasi krizler gözden geçirilecektir;elbette, rekabetçi ortamda kurumlarıın bu ekonomik krizlerle nasıl mücadele ettikleri, karar verme aşamaları ve algı yönetimleri için neler yaptıkları da incelemeye alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler için kriz iletişimi temel terimleri tanımlamak mümkün olacak 2) Öğrenciler, kriz iletişimi boyutlarını açıklayabilecekler 3) Öğrencilerin kriz terimlerini açıklaması mümkün olacak 4) Öğrencilerin kriz türlerini tanımlaması mümkün olacak 5) Öğrenciler örgütsel değişim, toplam kalite tespiti stratejik planlama ve yönetim kavramlarını tanımlayabilir olacaklar 6) Öğrencilerin kriz iletişimin gelişimini analiz etmesi mümkün olacak 7) Ara 8) Öğrenciler, kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilecekler 9) Öğrencilerin, kriz ve kriz sonrası dönem için strateji ve taktikler geliştirmeleri mümkün olacak 10) Öğrencilerin medya ilişkileri yönetimi mümkün olacak 11) Öğrenciler, kriz iletişiminde pr rolünü belirleyebilecek 12) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak 13) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak 14) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak |
Crisis communication process within the framework of the basic concepts will be discussed in this course. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Kriz Nedir? | ||
2) | Krizin Kavramsal Boyutları | ||
3) | Krizin Kavramsal Boyutları II | ||
4) | Kriz Türleri | ||
5) | Kriz Yönetimi ve İlişkili Alanlar | ||
6) | Kriz Yönetim Strateji ve Modelleri | ||
7) | Kriz Öncesi Dönemde Yönetim | ||
8) | Kriz Sırası ve Kriz Sonrası Dönemde Yönetim | ||
9) | Kriz ve Medya | ||
10) | Kriz İletişimi ve Halkla İlişkiler | ||
11) | Kriz İletişimi ve Halkla İlişkiler II | ||
12) | Örnek Olaylar | ||
13) | Örnek Olaylar | ||
14) | Tartışma |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 3 | 7 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 3 | 15 | |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |