BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4432 Netaş Multimedya İletişiminin Temelleri Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Dersin Amacı: Çokluortam iletişimi ve temel ağ yapısında kullanılan esas teknolojiler bu derste ele alınacaktır. Dersin amaçları arasında şunlar sayılabilir: Çokluortam uygulamalarının ana konseptlerini, araçlarını, tekniklerini ve metotlarını öğrenmek; gerçek çoklu ortam sistemleri ve uygulamalarını tanıtarak, gerçek uygulamalar ile teorik anlama arasındaki ilişkinin vurgulanması; ses ve video ortamlarında sayısal gösterim ve veri iletimi ile ilgili genel bilgi sahibi olmak; temel ağ yapısı konusunda genel bilgi sahibi olmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çokluortam iletişimi hakkında genel bilgi sahibi olurlar.
2) Gerçek iletişim uygulamalarını tanırlar.
3) Gerçek uygulamalarda ses analizi, sıkıştırma ve iletimi konularında bilgi sahibi olurlar.
4) Gerçek uygulamalarda imge analizi, sıkıştırma ve iletimi konularında bilgi sahibi olurlar.
5) Gerçek uygulamalarda vıdeo analizi, sıkıştırma ve iletimi konularında bilgi sahibi olurlar.
6) Ses, imge ve video kodlama standartları hakkında genel bilgi sahibi olurlar.
7) Temel ağ yapısı konusunda bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Çokluortam veri gösterimi, sayısal imge formatları, video çeşitleri, sayısal ses örnekleme ve nicemleme, çokluortam veri sıkıştırma, kayıplı ve kayıpsız sıkıştırma, devinim kestirimi ve dengelemesi, ses sıkıştırma, çokluortam ağları, protokolleri, IP bazlı çokluortam protokolleri, SIP, WebRTC.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Ze-Nian Li, Mark S Drew, "Fundamentals of Multimedia", 2004 ISBN-10: 0130618721 Nigel Chapman, Jenny Chapman "Digital Multimedia", 2009 ISBN-10: 0470512164
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.