ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5112 Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenme ve öğretim sürecinin bilimsel bir bakış açısıyla ele alınarak, öğrenme ortamında ihtiyaç duyulacak öğelerin önceliklendirilmesini ve somutlaştırılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin;
• Eğitsel ihtiyaçların nasıl belirleneceğini,
• Eğitsel önceliklerin nasıl sıralanacağını,
• Başarı ölçütlerinin nasıl belirleneceğini,
• Öğretim model, ilke ve yaklaşımlarının nasıl seçileceğini,
• Belirlenen öğretim ilkeleri, araç-gereçler ve uygulamalar arasında nasıl tutarlılık sağlanacağını
• UbD kullanılarak nasıl öğretim kurgulanacağını bilmesi beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Öğrenme, öğretim, öğretim tasarımı ve öğretim tasarımı modelleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. -
2) • Eğitsel tasarımın temel bileşenleri • Öğrenme tasarımına temel olan kuramlar -
3) İhtiyaç analizi -
4) Öğrenen analizi -
5) Kazanımların belirlenmesi -
6) Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi -
7) Materyal seçimi ve geliştirilmesi -
7) Materyal seçimi ve geliştirilmesi -
8) Vize -
9) Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 1 -
10) Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 2 -
11) UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) -
11) UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) -
12) UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 2) -
13) Öğretim kurgusunun değerlendirilmesi -
15) Sunumlar -
15) Sunumlar -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları: -
Diğer Kaynaklar: Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. 1. bs. Ankara: Anı Yayıncılık. Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2012). Etkili öğretim tasarımı (T. Adıgüzel, Çev.). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Yayıncılık. Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design expanded 2nd edition. USA: Pearson. Wiggins, G. & McTighe, J. (2007). Schooling by design: Mission, action, and achievement. USA: Association for Supervision and Curriculum Development. Wiggins, G. & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 25 50
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı