EĞİTSEL TASARIM VE DEĞERLENDİRME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5012 Öğrenme ve Öğretim Uygulamaları Tasarımı Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dersin Amacı: Eğitim ihtiyaçlarını değerlendirilme; öncelikleri belirleme; ön-uç analizi; öğrencileri açıklayama; rekabetçi ve / veya pasif kabul; Öğrenci çıktılarının tipolojisi; hedeflerin doğrulanması; başarı ölçüleri için kriterler; uygulanacak öğrenmenin temel ilkeleri; öğretim materyalleri ve ekipmanları; öğretim stratejilerinin seçimi; uygulama ve doğrulama.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan bir öğrenci dersin sonunda;

- Eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilir.
- Belirlediği ihtiyaçların giderilmesi amacıyla programlar tasarlayabilir.
- Tasarladığı programları uygular.
- Tasarımların değerlendirmelerini yaparak, gelecekte yapacağı tasarım ve uygulamalara yön verebilir.

Dersin İçeriği

Öğretim tasarımı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin amacı ve kaynaklarının belirlenmesi. -
1) Öğretim uygulamasının değerlendirilmesi. -
2) Eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi. -
3) Eğitsel önceliklerin belirlenmesi. -
4) Öğrenenlerin tanımlanması. -
5) Öğrenme çıktılarının tanımlanması. -
6) Hedeflerin doğrulanması. -
7) Başarı ölçütlerinin belirlenmesi. -
8) Vize -
9) Öğrenmenin temel prensipleri. -
10) Öğretim materyalleri ve donanımlar. -
11) Öğretim stratejilerinin seçimi. -
12) Öğretim uygulamasının yapılması. -
13) Öğretim uygulamasının değerlendirilmesi. -
14) Sunum. -
15) Sunum. -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları: -
Diğer Kaynaklar: Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. 1. bs. Ankara: Anı Yayıncılık. Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2012). Etkili öğretim tasarımı (T. Adıgüzel, Çev.). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Yayıncılık. Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design expanded 2nd edition. USA: Pearson. Wiggins, G. & McTighe, J. (2007). Schooling by design: Mission, action, and achievement. USA: Association for Supervision and Curriculum Development. Wiggins, G. & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 25 50
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı