EĞİTSEL TASARIM VE DEĞERLENDİRME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDE5012 | Öğrenme ve Öğretim Uygulamaları Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN |
Dersin Amacı: | Eğitim ihtiyaçlarını değerlendirilme; öncelikleri belirleme; ön-uç analizi; öğrencileri açıklayama; rekabetçi ve / veya pasif kabul; Öğrenci çıktılarının tipolojisi; hedeflerin doğrulanması; başarı ölçüleri için kriterler; uygulanacak öğrenmenin temel ilkeleri; öğretim materyalleri ve ekipmanları; öğretim stratejilerinin seçimi; uygulama ve doğrulama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan bir öğrenci dersin sonunda; - Eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilir. - Belirlediği ihtiyaçların giderilmesi amacıyla programlar tasarlayabilir. - Tasarladığı programları uygular. - Tasarımların değerlendirmelerini yaparak, gelecekte yapacağı tasarım ve uygulamalara yön verebilir. |
Öğretim tasarımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, dersin amacı ve kaynaklarının belirlenmesi. | - | |
1) | Öğretim uygulamasının değerlendirilmesi. | - | |
2) | Eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi. | - | |
3) | Eğitsel önceliklerin belirlenmesi. | - | |
4) | Öğrenenlerin tanımlanması. | - | |
5) | Öğrenme çıktılarının tanımlanması. | - | |
6) | Hedeflerin doğrulanması. | - | |
7) | Başarı ölçütlerinin belirlenmesi. | - | |
8) | Vize | - | |
9) | Öğrenmenin temel prensipleri. | - | |
10) | Öğretim materyalleri ve donanımlar. | - | |
11) | Öğretim stratejilerinin seçimi. | - | |
12) | Öğretim uygulamasının yapılması. | - | |
13) | Öğretim uygulamasının değerlendirilmesi. | - | |
14) | Sunum. | - | |
15) | Sunum. | - | |
16) | Final | - |
Ders Notları: | - |
Diğer Kaynaklar: | Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. 1. bs. Ankara: Anı Yayıncılık. Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2012). Etkili öğretim tasarımı (T. Adıgüzel, Çev.). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Yayıncılık. Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design expanded 2nd edition. USA: Pearson. Wiggins, G. & McTighe, J. (2007). Schooling by design: Mission, action, and achievement. USA: Association for Supervision and Curriculum Development. Wiggins, G. & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. USA: Association for Supervision and Curriculum Development. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |