ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2024 | Karşılaştırmalı Siyaset: Seçilmiş Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, Siyaset Bilimi disiplininin önemli dallarından biri olan Karşılaştırmalı Politika altında işlenecek önemli konulardan oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modern devletin doğuş ve gelişimindeki temel tarihi faktörleri tanımlar; 2. Güçler ayrılığı, anayasalar ve anayasacılık türleri ile ilgili temel teorileri bilir; 3. Başkanlık ve parlametrer sistemler arasındaki farklara hakimdir; 4. Yürütme ve yasama arasındaki ilişkileri kavrar; 5. Siyasi tutum ve davranışlarla ilgili teorileri eleştirel gözle değerlendirir; 6. Farklı oy verme davranışlarını analiz eder; 7. Partiler ve parti sistemleri teorilerini değerlendirir; 8. Modern ideolojilerin ortak va farklı yönlerini tanımlar. |
Modern devletin doğuşu; Güçler ayrılığı ve anayasa teorileri; Başkanlık ve Parlamenter sistemlerinin karşılaştırması; Siyaset yapım süreci: Yürütme ve Yasama; Siyasi tutum ve davranışları açıklamak; Oy verme davranışı: Seçime katılım ve oylama teorileri; İdeolojiler: Öne çıkanlar, yükselişte ve düşüşte olanlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Modern devletin doğuşu | ||
3) | Güçler ayrılığı ve anayasa teorileri | ||
4) | Başkanlık ve Parlamenter sistemlerinin karşılaştırması | ||
5) | Siyaset yapım süreci: Yürütme ve Yasama | ||
6) | Siyasi tutum ve davranışları açıklamak | ||
7) | Değerlendirme ve Soru/Cevap | ||
8) | Oy verme davranışı: Seçime katılım ve oylama teorileri | ||
9) | İdeolojiler: Öne çıkanlar, yükselişte ve düşüşte olanlar | ||
10) | Sunumlar | ||
11) | Sunumlar | ||
12) | Sunumlar | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | * Newton, K. and Van Deth, Jan W. (2010) Foundations of Comparative Politics. New York: Cambridge University Press. * Clark, W. R. et. al. (2017) Principles of Comparative Politics. Thousand Oaks: SAGE. * Strom, K. et. al. (2010) Cabinets and Coalition Bargaining: The Democratic Life Cycle in Western Europe. Oxford: Oxford University Press. * Wiarda, H. J. (1993) Introduction to Comparative Politics. Belmont: Wadsworth. * Przeworski, A. et. al. (2000) Democracy and Development: Political Institutions and Well-Being in the World 1950-1990. Cambridge: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 10 | 30 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 122 | |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 1.5 | |
Toplam İş Yükü | 155.5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |