İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB3312 | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilikte Seçilmiş Vakalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, uluslararası ticaret ve işletme öğrencilerine, uluslararası ticari vakalarda fiilen gerçekleşmiş olan başarıların ve başarısızlıkların arkasındaki nedenleri daha iyi anlamaları için ilgili pratik bilgiler sağlamaktır. Öğrencilerden, bölümün müfredatının ilk üç yılında biriken teorik bilgilerine dayalı olarak bu vakalara ilişkin kendi bakış açılarını analiz etmeleri ve geliştirmeleri beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders Programının Tanıtımı ve Açıklaması | ||
2) | Uluslararası Çevre Topluluğu, Kültür, Küresel Tüketici Kültürü | ||
3) | Uluslararası Çevre, Siyasi, Yasal ve Düzenleyici Ortamlar | ||
4) | İhracat Pazarı Seçimi : Tanım ve Stratejiler Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma | ||
5) | Uluslararası Pazarlama Kararları için Bilgi | ||
6) | Küresel Pazar Araştırması | ||
7) | Pazara Giriş Stratejileri, İhracat – İhracat Dışı Giriş Modları | ||
8) | Lisanslama, Yatırım ve Stratejik Ortaklıklar | ||
9) | Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları | ||
10) | Ara Sınav | ||
11) | Global Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları | ||
12) | Finansman ve Ödeme Yöntemleri / Ek İhracat ve İthalat Sorunları | ||
13) | Tanıtım ve Pazarlama İletişimi Kararları, Reklam ve Halkla İlişkiler | ||
14) | İhracat Siparişlerinin Ele Alınması, Tedarik Zinciri Yönetimi, Global Pazarlama Kanalları, Fiziksel Dağıtım |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Global Marketing - Svend Hollensen - 6th Edition (a PDF book will be provided) Global Marketing - Keegan/Green - 6th Edition (weekly readings will be provided) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |