ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB3314 | Küresel Liderlik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Dersin Amacı: | Bu ders, etkin ve başarılı küresel liderlerin iş deneyimleri ve etik değerleri ile ilişkili temel kavramları incelemektedir. Dersin amaçları; öğrencilerin karar verme ile ilgili kendi bakış açılarını keşfetmelerini, başkalarının bakış açısındaki katma değeri görmelerini, dünyada etik temeller arasındaki farklılaşmayı ayırt etmelerini, karar verme konusundaki hataları ve bunların organizasyona etkilerini görmelerini ve organizasyon ile kendi değerleri arasındaki uyumun etkisini anlamalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Küresel Liderlik perspektifini sınırlılıkları ile anlayarak gelişen zihin yapısını öğretir 2. Kendi kültür ve farklılıklarını diğer kültürlerle kıyaslayarak analitik ve kavramsal bir anlayış kazanır 3. Kültürel farklılıklar iş ilişkilerini ve durumsal koşulları fark ederek öğrenir 4. Kendi perspektifi ile kültürel farklılıkları anlar ve öğrenir 5. Kültürel farklılıklara reaksiyonları anlar, bu tür tepkileri anda öğrenir, bu tür tepkilere yapıcı ve olumlu şekillerde karşılık vermeyi öğrenir . |
Bu ders, iyi bir lider olmanın ne demek olduğunu anlamak üzerinden liderlikle ilgili temel kavramları anlatmak ve öğrencinin kendi liderlik potansiyelini anlamasına aracı olmak için oluşturulmuştur. Ders liderliğin deneyimlenmesi ile ilgilidir. İncelenecek konular arasında liderliğin doğası, liderlik özelliklerini anlama, liderlik becerilerini geliştirme, vizyon yaratımı, diğerlerini dinleme, çatışma çözümleme, engellerin üzmesinden gelme ve liderlikte etik kavramı bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş ve dersin gerektirdiklerinin anlatılması | - | |
2) | Liderlik Nedir? | Northouse, Ch. 1 | |
3) | Liderlik Özelliklerinizi Anlama | Northouse, Ch. 2 | |
4) | Liderlikte Güçlü Yanlar | Northouse Ch. 3 | |
5) | Liderlik Felsefesi ve Tarzları | Northouse, Ch. 4 | |
6) | İş ve İlişki Odaklı Liderlik | Northouse, Ch. 5 | |
7) | Liderlik Becerileri Geliştirme | Northouse, Ch. 6 | |
8) | Ara Sınav | - | |
9) | Vizyon Tanımlama ve Diğerlerini Dinleme Becerileri | Northouse, Chs. 7&10 | |
10) | Yapıcı İklim Oluşturmak | Northouse, Ch. 8 | |
11) | Çeşitlilik ve Farklılıkları Kapsama | Northouse, Ch. 9 | |
12) | Liderlikte Etik | Northouse, Ch. 12 | |
13) | Engellerin Üstesinden Gelmek | Northouse, Ch. 13 | |
14) | Sunumlar | - |
Ders Notları: | Northouse, P. G. Introduction to Leadership: Concepts and Practice (4th ed.). Thousand Oaks, CA, 2018, SAGE Publishing. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 4 | 9 | 36 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |