|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Makroekonominin gelişim süreci
|
|
2) |
Ekonomik Büyüme Modelleri
|
|
3) |
Merkezi Olmayan Ekonomi
|
|
4) |
Reel İş Çevrimi Modelleri
|
|
5) |
Açık Ekonomi Modelleri
|
|
6) |
Para Ekonomisi Modelleri
|
|
7) |
Yeni Keynesyen Modeller: Yapışkan Fiyatlar
|
|
8) |
Finansal Piyasalar ve Varlık Fiyatlamaları
|
|
9) |
Nominal Kurların Belirleyicileri
|
|
10) |
Güncel Para Politikası Yaklaşımları
|
|
11) |
Maliye Politikası
|
|
12) |
2008 Küresel Finansal Krizi sonrasında Makroekonomik Yaklaşım
|
|
13) |
Finansal Sürtünme ve Makroekonomi
|
|
14) |
Proje Sunumları
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Derecenin kazanılması durumunda, mezunların, akademi, bağımsız araştırma enstitüleri, devletin çeşitli organları ya da özel rektörde finansal/ekonomik araştırma gerektiren kilit pozisyonlarda görevlendirilebilirler.
|
|
2) |
Ekonomiyle ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. |
|
3) |
Ekonomi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve ekonomiyle ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek. |
|
4) |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilerek özgün bir konuyu araştırabilmek. |
|
5) |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirilmesini yapabilmek. |
|
6) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ekonomi ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirmek. |
|
7) |
Ekonomi ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ekonomideki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
|
8) |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit edebilmek, katılmak, organize edebilmek ve bu ortamlarda liderlik yapabilmek. |
|
9) |
Ekonomi alanında öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip etmek, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanabilmek ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek. |
|
10) |
Ekonomi bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulabilmek ve bu çözümleri destekleyebilecek değerleri yaygınlaştırabilecek. |
|
11) |
Ekonomi alanındaki akademik ağları etkin olarak kullanarak çalışmalarını paylaşabilecek başka çalışmaları eleştirecek yetiye sahip olmak. |
|
12) |
Ekonomi disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce diline yetkin olmak ve bu dilde yayın yapabilecek, rahat iletişim kurabilecek ve literatürü takip edebilecek tecrübeye sahip olmak. |
|
13) |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak ekonomideki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkıları elde etmek. |
|