ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MED3019 Bilgisayar Destekli İlaç Tasarımının İlkeleri Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERDAR DURDAĞI
Dersin Amacı: Bu derste, temel ilaç tasarım kavramları ve bilgisayar-destekli ilac tasariminda kullanilan yaklasimlarin tanitilmasi ve ogretilmesi hedeflenmektedir. Bilgisayar destekli ilaç tasarımında kullanılan çeşitli yöntemler derste incelenecek bu konularda ogrencilere kucuk projeler yaptirilacaktir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ilac tasariminda (yapi ve ligand-bazli) kullanilan temel teknikler ve molekuler modelleme uygulamalari cesitli uygulamalar ile ogrencilere sunulacaktir. Derslerin sonunda ogrencilerin bilgisayar-destekli ilac tasarimi konularinda temel prensipleri anlayabilmesi ve yorumlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin İçeriği

-Hesaplama ve Modelleme Yontemlerine giris
-Potansiyel enerji
-"Force field" parametreleri
-Konformasyonel Analiz
-MM metod ile enerji hesaplamalari
-Serbest baglanma enerjisi
-Kimyasal baglarin temelleri
-Ilac tasarimi
-Ilac-Reseptor Etkilesimleri
-Biyolojik Aktivite
-Ligand-bazli ilac tasarimi
-Biyomolekuller ve kucuk molekuller
-QSAR parametreleri
-QSAR validasyonu
-Farmakofor temelli ilac tasarimi
-Yapi-bazli ilac tasarimi
-Molekuler Kenetlenme
-Molekuler Kenetlenmede proteinin fleksibilitesi
-Molekuler Kenetlenmede Docking Skorlari
-De Novo Ilac Tasarimi
-Molekuler Benzerlik Analizleri
-ADMET
-Ogrenci seminerleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Textbook of drug design & discovery (Ed. Krogsgaard -Larsen & Lilijefors and Madsen) 2001, CRC Pharmacophore perception, development, and use in drug design (Ed. Gunter) 2000
Diğer Kaynaklar: Molecular modeling: principles and applications (Leach) 2001, Prentice Hall

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı