|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve giriş |
|
2) |
Modernlik Öncesi Medya |
|
3) |
Rönesans ve Perspektif İdeolojisi
|
|
4) |
Görsel Kültür ve Görmeye Dayalı Modern Rejim
Görmenin Politikası
Gözün Merkeziliği |
Filmler:
Hi, Mom [Brian de Palma, 1970]
Arka Pencere [Hitchcock, 1954] |
5) |
Aydınlanma ve Görsellik |
Okumalar:
Italo Calvino - Görünmez Kentler
Filmler:
Geçen Sene Marienbad'da (Alain Resnais, 1961)
Berlin Üzerinde Gökyüzü (Wim Wenders, 1987) |
6) |
Modernlik ve Medya : Fotoğraf
Endüstri Devrimi
Pozitivizm
Liberalizm
Marx |
Okumalar:
Roland Barthes - Camera Lucida
Walter Benjamin - "A Small History of Photography" (Benjamin, Walter (2015). On Photography içinde)
Susan Sontag - On Photography
John Berger - Understanding a Photograph |
7) |
Modernlik ve Medya: Sinema
Kitle Toplumu
Marksizm, Leninizm, Faşizm ve Nasyonalizm
Freud
Hareket |
|
8) |
Ara Dönem Proje Sunumları |
|
9) |
Medyanın Ekonomi-Politiği |
|
10) |
Yeni Medya ve Kültür: Selfie
Medya, Benlik ve Kimlik
Selfie ve Rönesans Otoportreleri
|
|
11) |
Otoportre Sunumları |
|
12) |
Gösteri/Gözetim/Simulakra Toplumu |
George Orwell - 1984
Haruki Murakami - 1Q84
|
13) |
Farklı Görsellik Biçimleri
|
|
14) |
Final Projeleri Sunumu ve Yazı Teslimi |
|
Ders Notları: |
Books:
• Benjamin, Walter (2015). On Photography. London: Reaktion Books [https://bproxy.bahcesehir.edu.tr:4947/lib/bahcesehirebooks/detail.action?docID=4438926]
* Barthes, Roland (1981). Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang [TR 642 .B3713 1981]
* Sontag, Susan (1977). On Photography. New York: Farrar, Straus, Giroux [TR 183 .S65 1977]
* John Berger (2013). Understanding a Photograph. New York: Penguin Books [ TR187.B47 2013]
* Calvino, Italo (1974). Invisible Cities. New York: Harcourt Brace Jovanovich [PQ4809.A45 C35 1974]
* DeLillo, Don (2009). White Noise. Penguin Books [PS 3554 .E447/W419 2002] * Orwell, George (2018). 1984. London: Vintage Books [PR 6029 .R8/N5 1990]
* Murakami, Haruki (2012). 1Q84. London: Vintage Books [PL 856 .U673/A61219 2012]
Diğer kaynaklar itslearning üzerinden duyurulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
Books:
• Benjamin, Walter (2015). On Photography. London: Reaktion Books [https://bproxy.bahcesehir.edu.tr:4947/lib/bahcesehirebooks/detail.action?docID=4438926]
* Barthes, Roland (1981). Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang [TR 642 .B3713 1981]
* Sontag, Susan (1977). On Photography. New York: Farrar, Straus, Giroux [TR 183 .S65 1977]
* John Berger (2013). Understanding a Photograph. New York: Penguin Books [ TR187.B47 2013]
* Calvino, Italo (1974). Invisible Cities. New York: Harcourt Brace Jovanovich [PQ4809.A45 C35 1974]
* DeLillo, Don (2009). White Noise. Penguin Books [PS 3554 .E447/W419 2002] * Orwell, George (2018). 1984. London: Vintage Books [PR 6029 .R8/N5 1990]
* Murakami, Haruki (2012). 1Q84. London: Vintage Books [PL 856 .U673/A61219 2012]
The other sources will be announced via itslearning. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
5 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
3 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
3 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
|
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
|
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
5 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |