MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3517 | Editoryal Analiz I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersin Amacı: | Bu ders temel haber toplama ve analiz etme aynı zamanda toplum içinde gazetecinin rolünü eleştirmek ve irdelemek üzerine oluşturulmuştur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler Türkiye'de ve dünyada gazetecilik mesleğinin nasıl yağıldığını, ne anlam ifade ettiğini öğrenecekler. 2) Öğrenciler Haberin ne olduğunu ve gazeteciliğin önemini öğrenecekler. 3) Öğrenciler Türkiye'de gazetecilerin nasıl çalıştığını ve "eşik bekçisi" kavramını öğrenecekler. 4) Haberin dili kavramını öğrenecekler. 5) Öğrenciler haberleri bir profesyonel gözüyle okuyabilmeyi öğrenecekler. 6) Gazetecilikte etik kavramının önemini öğrenecekler. 7) Türkiye gündemini analiz edecekler. 8) Alternatif gazetecilik uygulamalarını öğrenecekler. 9) Gazetecilik türleri hakkında genel kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar. 10) Türkiye'deki gazeteciliği değerlendirebilecekler. |
Öğrenciler bu derste gazeteciliğin tarihi, politik yönleri ve etik ilişkisini inceleyerek tarihsel gelişim sürecini ortaya koyacaktır. (yazılı, görsel ve online formlar) Ayrıca haberin nasıl toplandığı, analiz edildiği ve bunların stratejileri dersin önemli konularındandır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Gazeteciliğe giriş | ||
2) | Haber nedir? Haber oluşturmak; gerçek ve haber değeri | ||
3) | Türkiye'de gazeteciler nasıl çalışıyor? Eşik bekçiliği süreci ve Neyin haber olup olmadığının kararının verilmesi | ||
4) | Haberin dili | Bir hafta boyunca Türkiye'nin önde gelen gazetelerini takip etmek | |
5) | Haberleri profesyonel bir gözle okumak | ||
6) | Gazetecilik uygulamalrında temel modeller I | ||
7) | Gazetecilik uygulamalarında temel modeller II | ||
8) | Meyda ve etik | ||
9) | Gazetecilikte etik sorunlar | ||
10) | Türkiye gündemini tartışma | ||
11) | Türkiye gündemini tartışma | ||
12) | Dünya gündemini tartışma | ||
13) | Dünya gündemini tartışma | ||
14) | Final projesi için konuların gözden geçirilmesi ve final projesinin verilmesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |