MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO6005 Ekonometri I Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iktisadi araştırmalarda kullanılan mikroekonometrik yöntemleri uygulamalı olarak öğretmektir. Ders, kesit ve panel verileri kullanarak nedensel ilişkilerin ölçülmesini hedeflemektedir. Bu sebeple, deneysel ve yarı-deneysel yöntemleri kullanan ekonometrik çalışmalar uygulamalı olarak incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ekonometriye giriş dersinde öğrendikleri doğrusal regresyon modelini kullanarak nedensel ilişkilerin nasıl ölçülebileceğini öğrenir,
2. R programalama dilini kullanarak regresyon yapabilir ve yorumlayabilir,
3. Havuzlanmış kesit veri ve panel verilerin klasik modelin bazı kısıtlarını nasıl aşmamıza yardımcı olduğunu anlar,
4. Gözlemlenebilirler ve gözlemlenemeyenler üzerinden seçilim ve potansiyel sonuçlar çerçevesini kavrar,
5. Ekonomik bir sorunu incelemek için hangi veri tip ve yöntemin gerekli olduğuna karar verebilir.

Dersin İçeriği

Ders “yaparak öğrenme” felsefine dayanmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin, dersin hocasının onayı ile seçeceği akademik bir dergide yayınlanmış bir makale ya da henüz yayınlanmamış bir çalışma tebliğini, original verileri ve derste öğrendikleri yöntemleri kullanarak tekrarlamaları beklenmektedir. Bu öğrenme sürecini pekiştirmek için final sınavı şu şekilde olacaktır: öğrenciler ilk 4 haftada 2 kişilik gruplar oluşturacak ve tekrarlayacakları çalışmayı seçecektir. Final sınavının notu, öğrencilerin dönem boyunca üzerinde çalıştıkları bu projeden elde edilecektir. Öğrencilerden öncelikle sözlü bir sunum (en fazla 10 dakika) yapmaları; bu sunumda tekrarlama sürecini açıklamaları ve sonuçlarını orijinal sonuçlarla karşılaştırmaları gerekmektedir. Sunumdan sonra öğrenciler tekrarlama projesi hakkında en fazla 10 sayfalık kısa bir makale yazacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş MHE (Böl. 1) & W (Böl. 1)
2) R programlama dili ile regresyon
3) Deneyler ve rasgelelik (randomization) MHE (Böl. 2)
4) Regresyon düzeltmesi ile temel bileşenler karşılaştırması MHE (Böl. 3)
5) Doğrusal regresyon ve nedensellik MHE (Böl. 3) & W (Böl. 2,3)
6) Farkın farkı: kesitsel veriler MHE (Böl. 5) & W (Böl. 13)
7) Farkın farkı: kesitsel veriler MHE (Böl. 5) & W (Böl. 13)
8) Ara sınav
9) Farkın farkı: panel verileri MHE (Böl. 5) & W (Böl. 14)
10) Farkın farkı: panel verileri MHE (Böl. 5) & W (Böl. 14)
11) Araç değişkenler MHE (Böl. 4) & W (Böl. 15)
12) Araç değişkenler MHE (Böl. 4) & W (Böl. 15)
13) Bootsrap ve simülasyon
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Angrist, J. D., and J. S. Pischke (2009). Mostly Harmless Econometrics: An Empiricist’s Companion. Princeton University Press. (MHE) Wooldridge, J (2020). Introductory Econometrics: A Modern Approach, 7th ed., South-Western College Publishing. (W)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 13 3 39
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 21 21
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı