MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO6005 | Ekonometri I | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iktisadi araştırmalarda kullanılan mikroekonometrik yöntemleri uygulamalı olarak öğretmektir. Ders, kesit ve panel verileri kullanarak nedensel ilişkilerin ölçülmesini hedeflemektedir. Bu sebeple, deneysel ve yarı-deneysel yöntemleri kullanan ekonometrik çalışmalar uygulamalı olarak incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekonometriye giriş dersinde öğrendikleri doğrusal regresyon modelini kullanarak nedensel ilişkilerin nasıl ölçülebileceğini öğrenir, 2. R programalama dilini kullanarak regresyon yapabilir ve yorumlayabilir, 3. Havuzlanmış kesit veri ve panel verilerin klasik modelin bazı kısıtlarını nasıl aşmamıza yardımcı olduğunu anlar, 4. Gözlemlenebilirler ve gözlemlenemeyenler üzerinden seçilim ve potansiyel sonuçlar çerçevesini kavrar, 5. Ekonomik bir sorunu incelemek için hangi veri tip ve yöntemin gerekli olduğuna karar verebilir. |
Ders “yaparak öğrenme” felsefine dayanmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin, dersin hocasının onayı ile seçeceği akademik bir dergide yayınlanmış bir makale ya da henüz yayınlanmamış bir çalışma tebliğini, original verileri ve derste öğrendikleri yöntemleri kullanarak tekrarlamaları beklenmektedir. Bu öğrenme sürecini pekiştirmek için final sınavı şu şekilde olacaktır: öğrenciler ilk 4 haftada 2 kişilik gruplar oluşturacak ve tekrarlayacakları çalışmayı seçecektir. Final sınavının notu, öğrencilerin dönem boyunca üzerinde çalıştıkları bu projeden elde edilecektir. Öğrencilerden öncelikle sözlü bir sunum (en fazla 10 dakika) yapmaları; bu sunumda tekrarlama sürecini açıklamaları ve sonuçlarını orijinal sonuçlarla karşılaştırmaları gerekmektedir. Sunumdan sonra öğrenciler tekrarlama projesi hakkında en fazla 10 sayfalık kısa bir makale yazacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | MHE (Böl. 1) & W (Böl. 1) | |
2) | R programlama dili ile regresyon | ||
3) | Deneyler ve rasgelelik (randomization) | MHE (Böl. 2) | |
4) | Regresyon düzeltmesi ile temel bileşenler karşılaştırması | MHE (Böl. 3) | |
5) | Doğrusal regresyon ve nedensellik | MHE (Böl. 3) & W (Böl. 2,3) | |
6) | Farkın farkı: kesitsel veriler | MHE (Böl. 5) & W (Böl. 13) | |
7) | Farkın farkı: kesitsel veriler | MHE (Böl. 5) & W (Böl. 13) | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Farkın farkı: panel verileri | MHE (Böl. 5) & W (Böl. 14) | |
10) | Farkın farkı: panel verileri | MHE (Böl. 5) & W (Böl. 14) | |
11) | Araç değişkenler | MHE (Böl. 4) & W (Böl. 15) | |
12) | Araç değişkenler | MHE (Böl. 4) & W (Böl. 15) | |
13) | Bootsrap ve simülasyon | ||
14) | Proje sunumları |
Ders Notları: | Angrist, J. D., and J. S. Pischke (2009). Mostly Harmless Econometrics: An Empiricist’s Companion. Princeton University Press. (MHE) Wooldridge, J (2020). Introductory Econometrics: A Modern Approach, 7th ed., South-Western College Publishing. (W) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 3 | 39 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 21 | 21 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |