EKONOMİ VE FİNANS (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO6001 Mikroekonomi Teorisi Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BÜLENT ANIL
Dr. Öğr. Üyesi BORA ERDAMAR
Dersin Amacı: Bu ders, mikroekonomi teorisinde doktora öğrencilerinin bilgi gereksinimlerini kaşılayacak nitelikte ileri düzey mikro teori dersidir. Ekonomi ve finans alanlarındaki öğrencilere yöneliktir. Konuların işlenmesi matematiksel olacağı için öğrencilerin matematiksel yöntemlere aşina olmaları beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Mikroekonomi teorisindeki kavramları ve hipotezleri tanımlayabilir,
2)Mikroekonomik modellerde kullanılan araçlara ileri düzeyde hakim olabilir,
3)Üst düzey mikroekonomik analizler yapabilir,
4)Kavramları ve modelleri daha gelişmiş uygulamalara genişletebilir.

Dersin İçeriği

Ders, tüketici seçimi, üretici teorisi ve kısmi dengenin temelleri ile başlar. Daha sonra dersin odak noktası genel denge teorisine ve sosyal seçim ve uygulama teorisine döner. Oyun teorisi ve mekanizma tasarımı da tanıtılır ve tartışılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Matematiksel Yöntemler 1 Jehle & Reny (2011) , Böl. A1
2) Matematiksel Yöntemler 2 Jehle & Reny (2011) , Böl. A2
3) Tüketici Teorisi Jehle & Reny (2011) , Böl. 1
4) Tüketici Teorisi Konuları Jehle & Reny (2011) , Böl. 2
5) Firma Teorisi Jehle & Reny (2011) , Böl. 3
6) Kısmi Denge Jehle & Reny (2011) , Böl. 4
7) Ara Sınav
8) Genel Denge Jehle & Reny (2011) , Böl. 5
9) Toplumsal Seçim & Refah Jehle & Reny (2011) , Böl. 6
10) Oyun Teorisi 1 Jehle & Reny (2011) , Böl. 7
11) Oyun Teorisi 2 Jehle & Reny (2011) , Böl. 7
12) Bilgi Ekonomisi Jehle & Reny (2011) , Böl. 8
13) Müzayedeler & Mekanizma Tasarımı 1 Jehle & Reny (2011) , Böl. 9
14) Müzayedeler & Mekanizma Tasarımı 2 Jehle & Reny (2011) , Böl. 9

Kaynaklar

Ders Notları: Jehle, G. A., & Reny, P. J. (2011). Advanced Microeconomic Theory (3e). Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: Mas-Colell, A., Whinston, M. D., & Green, J. R. (1995). Microeconomic Theory. Oxford University Press. Varian, H. R. (1992). Microeconomic Analysis (3e). W. W. Norton & Company.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 13 130
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 3 5 15
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 232

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Derecenin kazanılması durumunda, mezunların, akademi, bağımsız araştırma enstitüleri, devletin çeşitli organları ya da özel rektörde finansal/ekonomik araştırma gerektiren kilit pozisyonlarda görevlendirilebilirler. 4
2) Ekonomiyle ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. 4
3) Ekonomi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve ekonomiyle ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek. 4
4) Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilerek özgün bir konuyu araştırabilmek. 5
5) Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirilmesini yapabilmek. 4
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ekonomi ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirmek. 5
7) Ekonomi ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ekonomideki bilginin sınırlarını genişletebilmek. 4
8) Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit edebilmek, katılmak, organize edebilmek ve bu ortamlarda liderlik yapabilmek. 3
9) Ekonomi alanında öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip etmek, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanabilmek ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek. 5
10) Ekonomi bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulabilmek ve bu çözümleri destekleyebilecek değerleri yaygınlaştırabilecek. 4
11) Ekonomi alanındaki akademik ağları etkin olarak kullanarak çalışmalarını paylaşabilecek başka çalışmaları eleştirecek yetiye sahip olmak. 3
12) Ekonomi disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce diline yetkin olmak ve bu dilde yayın yapabilecek, rahat iletişim kurabilecek ve literatürü takip edebilecek tecrübeye sahip olmak. 4
13) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak ekonomideki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkıları elde etmek. 3