EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5022 Akademik Araştırma Yazarlığı Güz
Bahar
3 0 3 10
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Öğrencilerin bilimsel kaynakları eleştirel olarak incelemesi ve kaynak materyallerin etkili bir şekilde entegre edilmesiyle güçlü bir argüman oluşturabilmesi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Var olan çalışmaları eleştirebilmek için çeşitli kaynakların kullanılıp değerlendirebilmek ve araştırmadaki boşlukları belirleyebilmek
2.Yazma ve araştırma sürecinde, çalışma alanında var olan bilgileri eleştirel olarak inceleyebilmek
3.Güçlü tezler sunan, bütün, tutarlı, ve sağlam akademik çalışmalar üretmek için uygun kaynakları entegre edebilmek
4.MLA kullanarak kısa ve kaliteli araştırma çalışmaları yazabilmek

Dersin İçeriği

Öğrencilerin üniversite düzeyinde araştırma yapmak için gerek duyacağı akademik yazma becerilerine odaklanır. Bu beceriler geliştirilirken, öğrenciler özellikle daha sonra çalışmak istedikleri alandaki konularda, farklı türlerde okuma ve yazmada yeterli pratik yaparlar. Diğerlerinin çalışmalardan alındığını bildirmenin gerekliliği ve akademik metinlerin tipik karakteristik özelliklerinin farkındadırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma Yazmanın Önemi Okumalar
2) Araştırma Süreci ve Eleştirel Okuma Okumalar
3) Bilgi Hırsızlığı (Aşırmacılık) Okumalar
4) Araştırma Yazısı ve Farklı kaynakların sentezlenmesi Okumalar
5) Araştırma Yazısı ve Farklı kaynakların sentezlenmesi Okumalar
6) Araştırmanın Hazırlanması - Araştırma Konusu, Özet ve Anahtar Sözcüklerin Belirlenmesi Okumalar
7) Alanyazın Taraması Okumalar
8) Yöntem Okumalar
9) Bulgular Okumalar
10) Tartışma Okumalar
11) Sonuç ve Referanslar Okumalar
12) Seçili bir makale üzerine tartışma yazısı Güncel makaleler
13) Tartışma yazılarına akran geri bildirimi ve eleştirisi Güncel makaleler
14) Final sınavı Okumalar

Kaynaklar

Ders Notları: Hinkel, E. (2009). Teaching Academic ESL Writing: Practical Techniques in Vocabulary and Grammar. Cambridge University Press. Swales, J. M., & C. B. Feak. (2009). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, 2nd Edition. Ann Arbor: University of Michigan Press. ISBN: 0472088564 Raimes, A. (2010). Pocket keys for writers, 3rd Edition. New York: Wadsworth Cengage Learning. ISBN: 9780547152943/0547152949
Diğer Kaynaklar: Hinkel, E. (2009). Teaching Academic ESL Writing: Practical Techniques in Vocabulary and Grammar. Cambridge University Press. Swales, J. M., & C. B. Feak. (2009). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, 2nd Edition. Ann Arbor: University of Michigan Press. ISBN: 0472088564 Raimes, A. (2010). Pocket keys for writers, 3rd Edition. New York: Wadsworth Cengage Learning. ISBN: 9780547152943/0547152949

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 1 % 20
Arazi Çalışması 2 % 20
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 1 % 20
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 40 80
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 30 30
Proje 1 50 50
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 40 80
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.