Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders iletişim fakültesi öğrencilerinin medya kurumlarında yoğun bir pratik yaparak yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Bu derste başarılı olan öğrenciler,
-derinleştirmesine haber yapma bilgisi kazanacak,
-gazetecilik değerleri, etiği ve yazma becerelerini öğrenecek,
-yazma, düzenleme, fotoğraf çekme, sunma, grafik çalışmaları, ses yönetimi, sosyal medya gibi farklı alanları bir araya getiren yeni medyanın yakınsama (convergent) teknolojilerini öğrenecek,
-Habertürk Medya Grubunda çalışan, gazeteciler, editörler, fotoğrafçılar, kameramanlar, grafik tasarımcılar, halkla ilişkiler çalışanları ve sosyal medya editörleriyle çalışma deneyimi kazanacaklardır.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Türkiye Medyası Tartışmaları: Biz nerede çalışıyoruz? |
|
3) |
Profesyonel Dünyada Çalışma: Medya Organizasyonu Şeması |
|
4) |
İleri Düzey Haber Toplama ve Yazma: Bir hikaye, Birçok medya |
|
5) |
Magazin gazeteciliği: Habertürk Grubu Dergilerinde Pratikler |
|
6) |
Sosyal Medya ve Gazetecilik: Yeni bir Zorluk, Yeni bir Olanak? |
|
7) |
Farklı Bölümler için Proje Önerileri |
|
8) |
Yeni Medya Uygulamaları |
|
9) |
Yayınlar için Grafik Tasarımı: Uygulamalar |
|
10) |
Web için Grafik Tasarımı: Uygulamalar |
|
11) |
Uygulama tasarımı ve yönetim |
|
12) |
Ses Düzenleme Pratikleri |
|
13) |
Video Düzenleme Pratikleri |
|
14) |
Tekrar ve Tartışmalar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|