YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4115 Medya Pratikleri II Güz 0 6 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersin Amacı: Bu ders Habertürk'le işbirliği kapsamında, öğrencilerin yaratıcı ve pratiğe yönelik potansiyellerini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders endüstrinin ihtiyaçlarını karşılayarak, bu işbirliğini geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin bireysel bilgi ve yeteneklerini profesyonel pratiklerle geliştirmeye yönelik olan bu program öğrencilerin yaratıcı potansiyelinin de gelişmesini sağlayacaktır. Media Application Habertürk I dersi hem eğitim hem de profesyonel deneyim bağlamında olanaklar sunacak ve Habertürk Medya Grup merkezi bünyesinde gerçekleşecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders iletişim fakültesi öğrencilerinin medya kurumlarında yoğun bir pratik yaparak yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Bu derste başarılı olan öğrenciler,

-derinleştirmesine haber yapma bilgisi kazanacak,
-gazetecilik değerleri, etiği ve yazma becerelerini öğrenecek,
-yazma, düzenleme, fotoğraf çekme, sunma, grafik çalışmaları, ses yönetimi, sosyal medya gibi farklı alanları bir araya getiren yeni medyanın yakınsama (convergent) teknolojilerini öğrenecek,
-Habertürk Medya Grubunda çalışan, gazeteciler, editörler, fotoğrafçılar, kameramanlar, grafik tasarımcılar, halkla ilişkiler çalışanları ve sosyal medya editörleriyle çalışma deneyimi kazanacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders iletişim fakültesi bünyesindeki tüm lisans öğrencileri için tasarlanmıştır. Öğrenciler farklı medya gruplarında zaman geçirerek, almış oldukları tüm derslerden edindikleri bilgileri pratiğe geçirebilecekler. Bu ders farklı bölümlerden gelen tüm öğrencilerin profesyonel yaşamları için, çalışma disiplini, iletişim pratikleri ve eleştirel düşünme becelerini geliştirmelerine ve uygulamalarına olanak sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Türkiye Medyası Tartışmaları: Biz nerede çalışıyoruz?
3) Profesyonel Dünyada Çalışma: Medya Organizasyonu Şeması
4) İleri Düzey Haber Toplama ve Yazma: Bir hikaye, Birçok medya
5) Magazin gazeteciliği: Habertürk Grubu Dergilerinde Pratikler
6) Sosyal Medya ve Gazetecilik: Yeni bir Zorluk, Yeni bir Olanak?
7) Farklı Bölümler için Proje Önerileri
8) Yeni Medya Uygulamaları
9) Yayınlar için Grafik Tasarımı: Uygulamalar
10) Web için Grafik Tasarımı: Uygulamalar
11) Uygulama tasarımı ve yönetim
12) Ses Düzenleme Pratikleri
13) Video Düzenleme Pratikleri
14) Tekrar ve Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları: Bräuchler & Postil. 2010. Theorising Media and Practice. Berghahn Books
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 10 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 10 % 40
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 5 % 60
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 8 80
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 8 40
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.