Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders iletişim fakültesi öğrencilerinin medya kurumlarında yoğun bir pratik yaparak yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Bu derste başarılı olan öğrenciler,
-derinleştirmesine haber yapma bilgisi kazanacak,
-gazetecilik değerleri, etiği ve yazma becerelerini öğrenecek,
-yazma, düzenleme, fotoğraf çekme, sunma, grafik çalışmaları, ses yönetimi, sosyal medya gibi farklı alanları bir araya getiren yeni medyanın yakınsama (convergent) teknolojilerini öğrenecek,
-Habertürk Medya Grubunda çalışan, gazeteciler, editörler, fotoğrafçılar, kameramanlar, grafik tasarımcılar, halkla ilişkiler çalışanları ve sosyal medya editörleriyle çalışma deneyimi kazanacaklardır. |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Profesyonel Dünyada Çalışma I |
|
3) |
Profesyonel Dünyada Çalışma II |
|
4) |
Haber Pratikleri I: Haber Toplama |
|
5) |
Haber Pratikleri II: Farklı Mecralar için Haber Yazımı |
|
6) |
Farklı Bölümler için Proje Önerileri |
|
7) |
Yeni Medya - Geleneksel Medya: Tartışmalar ve Uygulamalar |
|
8) |
Sosyal Medya: Nasıl Çalışır? Profesyonel Medya Alanında Sosyal Medya Kullanımı |
|
9) |
Yakınsama Gazetecilik: Mecraların Birlikteliği? |
|
10) |
Fotoğraf Gazeteciliği Pratikleri |
|
11) |
Online Gazetecilik Pratikleri |
|
12) |
Video ve Düzenleme |
|
13) |
Medya Organizasyonu Şeması: Halkla İlişkiler |
|
14) |
Tekrar ve Tartışmalar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|