ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS6195 | Ekonomi Politikaları ve Büyüme Stratejileri : Türkiye Örneği | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı ekonomik büyüme kuramının en temel modellerini göstermektir. Bu amaç ekonomik kuram, diferansiyel denklemler ve optimal kontrol kuramı hakkında ciddi bir bilgi birikimine ihtiyaç duymaktadır. Dolayısıyla, bu derste bu konular da ele alınmaktadır. Bu dersin bir başka amacı nasıl kuramsal araştırma ve bilimsel yayın yapılacağıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Solovyen ekonomik büyüme çerçevesinin kuramını, kavramlarını ve rolünü açıklayabilecektir. - Ramsey ekonomik büyüme çerçevesinin kuramını, kavramlarını ve rolünü açıklayabilecektir. - Ekonomik büyüme çerçevesinde çeşitli makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir. - Ekonomik kuram içindeki çeşitli kuramsal meseleleri tartışabilecektir. - Büyüme kuramının gerektirdiği çeşitli politika çıkarımlarını analiz edebilecektir. Ekonomik büyüme teorisi alanında bilimsel bir makale yazabilecektir. |
Bu ders Solow yaklaşımı ile başlar. Bu yaklaşımın en önemli özelliği tasarruftüketim ödünleşiminin modelekonomide veri olarak ele alınmasıdır. Bu varsayım altında, Solovyen çerçeve dinamik modellemenin pek çok kavramını geliştirir: geçişsel dinamik, durağan durum, altın tasarruf oranı, neoklasik varsayımların ihlal edildiği durumlar, vb. İkinci olarak, Ramsey çerçevesi kullanılarak tüketimtasarruf ödünleşimi içsel hale getirilir. Bu bağlamda bu derste dinamik makro iktisadın bazı diğer önemli kavramları öğretilmektedir: öznel indirgeme oranı, zamanlararası ikame esnekliği, bıçaksırtı durağanlık, vb. Özetlemek gerekir, bu derste öğretilen/ kapsanan bazı kavram ve konular aşağıdaki gibidir: Solow çerçevesi,Geçişsel dönem dinamikleri, Durağan durum,Neoklasik varsayımları ihlal eden durumlar/ varsayımlar,Ramsey çerçevesi,Zamanlararası ikame,tasarruftüketim ödünleşimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Open Macroeconomics | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
2) | Open Macroeconomics | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
3) | Basics of Neo-Classical Growth Theory | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
4) | Growth Accounting | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
5) | Ara Sınav-1 | ||
6) | Historical Analysis of Turkish Growth | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
7) | Historical Analysis of Turkish Growth | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
8) | Recent Growth Performance of Turkish Economy | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
9) | Recent Growth Performance of Turkish Economy | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
10) | Ara Sınav-2 | ||
11) | Structure Problems of Turkish Ekonomy | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
12) | Structure Problems of Turkish Economy | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
13) | Growth Perspective of Turkish Economy | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi | |
14) | Growth Perspective of Turkish Economy | Önerilen makalelelerin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Akademik makaleler ve kitaplar / Academic readings and books |
Diğer Kaynaklar: | Akademik makaleler ve kitaplar / Academic readings and books |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 7 | % 25 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 2 | % 10 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 6 | 78 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 6 | 66 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |