SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STT5203 | Caz Kompozisyon ve Aranjman | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. YEŞİM PEKİNER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BAKİ GÜNGÖR DUYARLAR Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciden AABA, AABC ve Blues gibi sık rastlanan caz formlarında beste yapması ve kaydetmesi istenecektir. Ayrıca hocayla birlikte seçtiği bir caz standardını big band ya da geniş ensemble için düzenlemesi istenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Blues: temel form ve riff melodileri (dinlenilecek örnek parçalar: ''Now's the Time'', ''Straight No Chaser'', ''Equinox'', ''Freddie The Freeloader'', ''The Sidewinder'') 2) Akor etkileşimleri 3) Bir blues dizisinin gücü 4) Riff'ler 5) Blues melodisi: pentatonik minör gamına blue note'ları ekleme 1) Turnararound 2) I7 akoruna kromatik yaklaşımlar 3) Hedef akorları ve fonksiyonel substitution'lar 4) Yeni fonksiyonlar 5) İkincil dominant akorlarını süslemek 6) Modal değişim akorları 1) Momentum 2) İkincil dominant'ları eklemek 3) Renk için gerilim seslerini eklemek 4) Heyecan verici bir akor dizisi nasıl yazılır? 1) Sonata formu 2) ABA varyasyonları 3) Bridge 4) Zıtlık yaratan bir ritmik stil bulmak 5) Modülasyon. Pivot akorları 1) Melodik tekrar 2) Varyasyonlu melodik tekrar 3) Sekans 4) Inversion (Evirtim) 1) Melodiyi geliştirme: Arttırma ve eksiltme (Augmentation ve diminution) 2) Aralık artışı 3) Melodiyi geliştirme: ritmik varyasyonlar 4) AA' formu Caz baladları 1) Melodik şekil 2) Retrograde (geriye doğru giden) melodik geliştirme 3) Daha zengin akor renkleri 1) Melodik şekil 2) Retrograde (geriye doğru giden) melodik geliştirme 3) Daha zengin akor renkleri 4) 6/8 ya da 3/4? 5) Parça örnekleri- ''Debbie's Waltz'', ''My Favorite Things'', ''Someday My Prince Will Come'', ''All Blues'' 6) Bridge'de yakın tonlara gitmek 7) Tonik çember vampları (Tonic circle vamps) 8) Majör mode'lar 9) Minör mode'lar 10) Modal akor dizileri 11) Modal melodiler 1) Davul için yazmak 2) Enstrüman karakterisikleri, hangi anahtardan yazılırlar, hangi ses aralıkları içinde çalınır? 3) Eşlik görevleri 4) Odak seviyeleri: Melodik, ritmik ve armonik fonksiyonlar 5) Caz-Funk stilinde düzenlemesinde dikkat edilecekler 1) Big band'deki bölümler 2) İki partisyonlu yazım teknikleri 3) Voicing'ler ve aralıklar 4)İntro ve final'ler 1) Vokalistlerle çalışmak 2) Vokal ses aralıkları 3) Çift nefesli ve pad'lerin kullanımı 4) Melodik manipülasyon 5) Soli'ler için yazmak 6) Kontrmelodiler 1) Cross section olasılıkları 2) Açık ve kapalı voicing'ler 3) Spread voicing'ler 4) Upper-structure triad'ler 1) Solist seçimi 2) Altyapı figürleri 3) Ünison ve Oktav paylaşımları 4) 3- part armonizasyon 5) Cluster'lar 1) Saksofon bölümü 2) Soli'leri yazmak 3) Armonizasyon süreci 4) Bağımsız lead ve çift sesli arka plan 5) Hook'lar 1) Aranjmanı kavramsallaştırma 2) Climax yaratma 3) Büyük Ensemble analizleri |
Bu derste, armoni dersinde öğretilen kurallara ve caz'ın türsel tınısına sadık kalarak melodi, akor dizisi yazma, form varyasyonları yaratma gibi teknikler öğretilecek, ayrıca geniş orkestra ve big band için gerekli temel bilgiler öğretilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciden AABA, AABC ve Blues gibi sık rastlanan caz formlarında beste yapması ve kaydetmesi istenecektir. Ayrıca hocayla birlikte seçtiği bir caz standardını big band ya da geniş ensemble için düzenlemesi istenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | TEXT BOOK TITLE AUTHOR YEAR ISBN The Complete Arranger Sammy Nestico 2007 ISBN-10: 1424331218 ISBN-13: 978-1424331215 Jazz Arranging and Composing- A Linear Approach Bill Dobbins (Advance Music) 1986 ISBN-10: 3892210063 ISBN-13: 978-3892210061 Arranging for Large Jazz Ensemble (Hal Leonard) Ken Pullig, Dick Lovell 2003 ISBN-10: 0634036564 ISBN-13: 978-0634036569 Jazz Composition- Theory and Practice .Ted Pease. 2003 ISBN-10: 0876390017 ISBN-13: 978-0876390016 REFERENCE MATERIAL TITLE AUTHOR YEAR ISBN Inside the Score Rayburn Wright 1982 ISBN-10: 9991739661 ISBN-13: 978-9991739663 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |