SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STT5201 | İleri Çağdaş Armoni | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. YEŞİM PEKİNER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İBRAHİM ŞEVKET AKINCI Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersin Amacı: | Yazılı ve sözlü örnekler, kitaplar, sınıf içi tartışma ve düzenli ödevlerle öğrenci bu ders içinde yer alan konuları tanımlayıp, analiz edip, uygulayacaktır.Bu becerileri, ara dönem ve final sınavları, projeler ve düzenli ödevlerle gösterecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i) Caz programı içerisinde hem literatür hem de tarihsel içeriği öğrencinin içselleştirebilmesi için temel armonik yaklaşımların bilinmesi bu sürecin daha sağlıklı yaşanmasına neden olacaktır. ii) Ses kayıt, müzikoloji ve etnomüzikoloji dallarında yapılacak olan çalışmalarda öğrencinin eserleri daha iyi birşekilde anlayıp kendi dallarına entegre edebilmesi için güçlü bir altyapı sağlayacaktır. |
Caz eserlerinin armonik dil ve teknikleri üzerine bir derstir. Geleneksel sistemlere alternative harmonik yapılar üzerine çalışılır. Majör ve minör armoni'nin analizi ve bu konuda çeşitli uygulamalar. Subdominant minör ve modal değişim akorları, akor gamları, melodi-armoni ilişkisi, vekil dominant'lar ve ilgili II-7 akorları ve modülasyon. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | Training the Ear 1-II Armen Donelian 1992 • ISBN-10: 3892210373 • ISBN-13: 978-3892210375 Chord Scale Theory Barrier Natdels 2002 • ASIN: B000M7B65O REFERENCE MATERIAL TITLE AUTHOR YEAR ISBN Structural Functions in harmony Arnold Schoenberg 1999 • ASIN: B00DO8IQPG Contemporary Harmony Ludmilla Ulehla 1994 • ASIN: B000VKZAD6 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |