ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
STT5201 İleri Çağdaş Armoni Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. YEŞİM PEKİNER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İBRAHİM ŞEVKET AKINCI
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Dersin Amacı: Yazılı ve sözlü örnekler, kitaplar, sınıf içi tartışma ve düzenli ödevlerle öğrenci bu ders içinde yer alan konuları tanımlayıp, analiz edip, uygulayacaktır.Bu becerileri, ara dönem ve final sınavları, projeler ve düzenli ödevlerle gösterecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i) Caz programı içerisinde hem literatür hem de tarihsel içeriği öğrencinin içselleştirebilmesi için temel armonik yaklaşımların bilinmesi bu sürecin daha sağlıklı yaşanmasına neden olacaktır.
ii) Ses kayıt, müzikoloji ve etnomüzikoloji dallarında yapılacak olan çalışmalarda öğrencinin eserleri daha iyi birşekilde anlayıp kendi dallarına entegre edebilmesi için güçlü bir altyapı sağlayacaktır.

Dersin İçeriği

Caz eserlerinin armonik dil ve teknikleri üzerine bir derstir. Geleneksel sistemlere alternative harmonik yapılar üzerine çalışılır. Majör ve minör armoni'nin analizi ve bu konuda çeşitli uygulamalar. Subdominant minör ve modal değişim akorları, akor gamları, melodi-armoni ilişkisi, vekil dominant'lar ve ilgili II-7 akorları ve modülasyon.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Training the Ear 1-II Armen Donelian 1992 • ISBN-10: 3892210373 • ISBN-13: 978-3892210375 Chord Scale Theory Barrier Natdels 2002 • ASIN: B000M7B65O REFERENCE MATERIAL TITLE AUTHOR YEAR ISBN Structural Functions in harmony Arnold Schoenberg 1999 • ASIN: B00DO8IQPG Contemporary Harmony Ludmilla Ulehla 1994 • ASIN: B000VKZAD6
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı