TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1001 | Histoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ÇANILLIOĞLU Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL |
Dersin Amacı: | Genel hayvan hücresi ve hücrelerin biraraya gelerek oluşturdukları dokuların yapısının araştırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) Organlarda yapı ve işlevin nasıl bütünleştiğini anlayabilir 2) Normal ve hastalıklı doku ve hücreleri ayırabilir 3) Çağdaş teknolojilerle birlikte, mikroskopik yöntem ve teknikleri birleştirebilir 4) Hayvanlardaki moleküller, hücreler ve dokular arasındaki ilişkinin incelenmesi 5) Normal hücrelerin ve dokuların histolojik tanım ve tarifini yapabilir. |
Genel hayvan hücresi. Organellerin ince yapısı. Mikroskopta görüntü, doku tesbiti ve boyanması. Hayvan dokuları: Epitel dokusu ve çeşitleri, Bağ dokusu ve çeşitleri, Kas dokusu ve çeşitleri, Sinir dokusu. Organ sistemleri: Sinir sistemi, Kan dokusu ve buna bağlı organ sistemleri, Lenfoid organlar, Sindirim sistemi, Endokrin sistem Boşaltım ve Solunum sistemleri, Erkek üreme sistemi, Dişi üreme sistemi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş ve Ders Tanıtımı, Hücre ve organellerin Yapısı | Yok | |
2) | Histolojide Kullanılan Metodlar | Yok | |
3) | Dokular ve Dokuların sınıflandırılması | Yok | |
4) | Epitel Doku ve Çeşitleri | Yok | |
5) | Bağ Dokusu | Yok | |
6) | Kemik ve Kıkırdak Doku | Yok | |
7) | Ara Sınav | Yok | |
8) | Kas Doku ve Çeşitleri, Kan Doku | Yok | |
9) | Sinir Doku | Yok | |
10) | Sindirim Sistemi | Yok | |
11) | Solunum Sistemi | Yok | |
12) | Boşaltım Sistemi | Yok | |
13) | Endokrin Sistem | Yok | |
14) | Üreme Sistemi | Yok |
Ders Notları: | 1)Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2. Ross, M. H. (2014). Histoloji konu anlatımı ve atlas. Palme Yayınları. 3. Gartner, L. P. (2016). BRS : hücre biyolojisi ve histoloji. İstanbul Tıp. 3. Ders Notları. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ross, M. H. (2014). Histoloji konu anlatımı ve atlas. Palme Yayınları. 2. Gartner, L. P. (2016). BRS : hücre biyolojisi ve histoloji. İstanbul Tıp. 3. Ders Notları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 4 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 1 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 3 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 1 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 1 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 1 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 1 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 1 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 1 |