DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2004 | Diyalizde Klinik Uygulamalar | Bahar | 2 | 2 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT |
Dersin Amacı: | Hemodiyaliz ve periton diyaliz teorik eğitimi alan öğrenciye, hasta başında pratik eğitim vermek ve uygulatmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hemodiyaliz makinesini test eder. 2. Hemodiyaliz makinesinin dezenfeksiyonunu sağlar. 3. Makineyi setler. 4. Hastayı diyalize alır. 5. Diyaliz tedavisi esnasında hastayı takip eder. 6. Gelişebilecek olumsuzlukları tanımlar. |
Bu ders; diyaliz makinesi tanıma ve setleme,diyaliz makinesin dezenfeksiyonu, hastaya UF kontrolü ve ANT takibinin yapılması, diyaliz hastasına hastalığı ile ilgili eğitim vermek gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Diyaliz makinesini tanımak | ||
2) | Diyaliz makinesini setlemek | ||
3) | Diyaliz makinesinin dezenfeksiyonu | ||
4) | Diyalize alınacak hastaya UF kontrolü | ||
5) | Diyalize alınacak hastaya ANT takibi | ||
6) | Diyaliz hastasına hastalığı ile ilgili eğitim vermek | ||
7) | Hastayı diyaliz makinesine almak | ||
8) | Diyaliz esnasında hastanın takibi | ||
9) | Hastada gelişebilecek komplikasyonlara müdahale edebilmek | ||
10) | Diyaliz esnasında hastadan kan almak | ||
11) | Diyaliz hastasının tahlillerini değerlendirip doktor ile iletişime geçme ve diyaliz tedavisi planlaması | ||
12) | Periton diyalizi hasta seçim kriteri ve hastayı değerlendirmek | ||
13) | Kateter takibi ve bakımı | ||
14) | Periton hasta diyaliz eğitimi vermek |
Ders Notları: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Internet - Internet |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 13 | 26 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 225 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 5 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 4 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 5 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 5 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 5 |