DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2002 | Diyaliz II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersin Amacı: | Yavaş ve sürekli hemodiyaliz yöntemleri, kuru ağırlık, yaşlı hastalarda diyaliz, immünizasyon ve diyaliz hastalarında Hepatit B ve C kardiyovasküler sorunlar, gebelik ve diyaliz, diyaliz yeterliliği, diyaliz hastalarında metabolik ve endokrin sorunlar ve sık karşılaşılan diğer problemler hakkında bilgi öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yavaş sürekli tedavi yöntemlerini öğrenebilir ve uygulayabilir. 2. Hemodiyaliz hastalarında sık karşılaşılan problemleri öğrenir. 3. Hemodiyaliz merkezinde enfeksiyon kontrolü hakkında bilgi sahibi olabilir. 4. Hemodiyalize özgü bakım uygulamalarını yapabilir. 5. Hemodiyaliz merkezinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
Bu ders; yavaş ve sürekli H.D. yöntemleri, plazmaferez-zehirlenmelerde hemoperfüzyon ve diyaliz, kuru ağ kavramı, resürkilasyon yaşlı hasta di.reuse, Hepatit B-C aşılama gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yavaş Ve Sürekli H.D. Yöntemleri | ||
2) | Plazmaferez- Zehirlenmelerde Hemoperfüzyon Ve Diyaliz | ||
3) | Kuru Ağ Kavramı – Resürkilasyon Yaşlı Hasta Di. Reuse | ||
4) | Hepatit-B-C- Aşılama-H.D. Personelinin Taşıdığı Riskler İğne Batması | ||
5) | Kardiyovasküler Problemler | ||
6) | Gastro-intestinal Sorunlar | ||
7) | Enfeksiyonlar (Vas. Gir. Yol.Enf. Bakteriyemi, Pnomoni İdrar Yolu Enfeksiyonu) | ||
8) | Diyaliz Amiloidozu, Karpal Tünel Sendromu, Periferik Eklemlerde Osteartropati, Spondiloaz Tropat | ||
9) | Metabolik Ve Endokrin Proplemler | ||
10) | 10) H.D. Hast. Karşılaşılan Diğer Sorunlar (Kanser Kazanılmış Renal Kistik Hastalık İmpotans, Kadınlarda Seksüel Fonk. Boz. Uterus Kanaması İnfertilite Kontrolü Ve Gebelik Ve Diyaliz) | ||
11) | A.C. Ve Plevral Sorunlar –A.C. Ödemi | ||
12) | Plevral Enfüzyon ,Diğer Sorunlar TBC | ||
13) | Diyaliz Yeterliliği | ||
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları: | Öğretim görevlisi tarafından haftalık ders notları verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 5 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 4 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 4 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 4 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 4 |