DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2001 | Diyaliz I | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersin Amacı: | Diyaliz tedavisi gerektiren hastalıklarda hastanın diyaliz makinesine alınması, takibi ve tedavisi, diyaliz işlemlerinin sonlandırılması aşamasında diyaliz ünitelerinde çalışacak sağlık teknikeri yetiştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Hemodiyaliz fizyolojik prensiplerini açıklar. 2- Diyalizör ve diyaliz solüsyonunu tanımlar. 3- Diyaliz endikasyonlarını örneklendirir. 4- Akut ve kronik diyalizi birbirinden ayırt eder. 5- Hemodiyaliz işlemini sonlandırma yöntemini bilir. |
Bu ders; hemodiyaliz fizyolojik prensipleri diyalizörler,diyaliz solüsyonu, su arıtma sistemi, hemodiyaliz aygıtı, diyaliz endikasyonları, akut diyaliz, kronik diyaliz, hemodiyaliz uygulamasi, kullanilan araç ve gereçler, heparin uygulanmasi, TMP ayarlanması, hemodiyaliz işlemi sonlandırılması, hemodiyaliz için damarsal giriş yolları gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hemodiyaliz Fizyolojik Prensipleri | Yok | |
2) | Periton Diyalizi - Fizyolojik Prensipleri | Yok | |
3) | Diyalizin Endikasyonları, Akut ve Kronik Hemodiyaliz | Yok | |
4) | Diyalizörler, Solüsyonlar ve Hemodiyaliz aygıtı | Yok | |
5) | Damar Giriş Yolları, Heparin Uygulaması ve TMP Ayarlanması | Yok | |
6) | Hemodiyalizin uygulanması, Kullanılan Araç ve Gereçler, Hemodiyalizin Sonlandırılması | Yok | |
7) | Periton Diyalizi Hasta Seçimi Kriterleri ve Hasta Eğitimi | Yok | |
8) | CAPeriton Diyalizi Tedavisinde Yeterlilik | Yok | |
9) | M.G. Komplikasyonlar, Hemodiyaliz M.G. Komplikasyonlar Ve Uygulanan Tedaviler | Yok | |
10) | Periton Diyalizi Kateteri Yerleştirilmesi, Cerrahi Komplikasyonları, Kateter Bakımı ve Kateter Komplikasyonları | Yok | |
11) | Periton Diyalizinde Enfeksiyöz Komplikasyonlar ve Tedavisi | Yok | |
12) | Periton Diyalizinde Non-Enfeksiyöz Komlikasyonlar Ve Tedavisi | Yok | |
13) | Diyaliz Hastalarında Beslenme | Yok | |
14) | Reuse İşlemi | Yok |
Ders Notları: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Handbook of Dialysis fourth edition, John T Daugirdas,2007 2- Diyaliz Tedavisi; Yazarı: Nissenson F Çeviri editörü: Prof. Dr. Gültekin Süleymanlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 5 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 4 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 4 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 4 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 4 |