DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ1003 | İç Hastalıkları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BABEK TABANDEH |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciye erişkin döneminde en sık görülen hastalıkların fizyopatolojisi, risk faktörleri, korunma ilkeleri, tanı, tedavi ve bakıma yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- İç hastalıklarındaki temel kavramları tanımlar. 2- Asit-baz dengesizliklerini kavrar. 3- Anemiler ve lösemiler hakkında açıklama yapar. 4- Hipertansiyon ve miyokard infarktüsünü kendi sözcükleriyle ifade eder. |
Bu ders; iç hastalıklarında temel kavramlar ve sağlık hizmetleri, sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesizlikleri, onkoloji, anemiler ve lösemiler, kanama ve pıhtılaşma bozuklukları, kalp yetmezliği, hipertansiyon ve miyokard infarktüsü, koah ve TBC, peptik ülserler, hepatitler ve HIV, üriner sistemin enfeksiyöz hastalıkları, kronik böbrek yetmezliği ve diyalizler, epilepsi ve svo, diyabet, artritler ve SLE konularına ait bilgiler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İç Hastalıklarına Giriş Ve Hasta Değerlendirmesi | ||
2) | Şok Ve Bakım | ||
3) | Sıvı Elektrolit Dengesi | ||
4) | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları- Hipertansiyon Ve Akut Koroner Sendromlar | ||
5) | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları- Kalp Yetersizliği | ||
6) | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları- Kardiyak Aritmiler | ||
7) | Solunum Sistemi Hastalıkları- Astım/Koah/Pnömoni | ||
8) | Gastrointestinal Sistem Hastalıklar- Hepatitler Ve Siroz | ||
9) | Gastrointestinal Sistem Hastalıklar- Peptik Ülser/Enflamatuvar Barsak Hastalıkları | ||
10) | Endokrin Sistem Hastalıkları | ||
11) | Nörolojik Sistem Hastalıkları- İnme/Ms/Epilepsi | ||
12) | Üriner Sistem Hastalıkları - Aby/Kby | ||
13) | Onkolojik Hastalıkları | ||
14) | Kanama Ve Pıhtılaşma Bozuklukları |
Ders Notları: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Enç,N. (Ed.) (2017). İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 4 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 2 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 2 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 2 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 3 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |