ANESTEZİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANZ2014 | Resüsitasyon | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. NESLİHAN BEKTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET MURAT KONAKÇI Öğ.Gör. AYLİN AKÇA SÜMENGEN |
Dersin Amacı: | İleri yaşam desteği uygulamalarını kavramak ve ritim tanılamak, Protokolde belirlenen acil ilaçları kullanmak ve ilgili algoritmaları uygulamak ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İleri Yaşam Desteği Uygulamalarını tam anlamıyla kavrar ve uygulayabilir. temel ve ileri yaşam desteği protokollerini uygular ve ekip liderliği yapabilir Kardiyak arrest durumunda havayolu yönetimini uygulayabilir Bifazik ve monofazik defibrilasyon akış şemasını uygulayabilir. Eksternal kardiyak pace uygulayabilir (merkezle görüşerek) Pulse oksimetre değerlendirme ve kan gazı değerlendirme yapabilir Kardiyak arrest öncesi ve sonrası hasta yakınlarının bilgilendirebilir. |
İleri Yaşam desteği Bakış açısı, Resüsitastonda İnsan Faktörü, ve Kalite, Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmesi, Akut Koroner Sendromlar, Hastanede Resüsitasyon, İleri Yaşam Desteği Algoritması, Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak, Kardiyak Monitörizasyon, Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması, Defibrilasyon, Kardiyak Peys Uygulaması, Periarrest Ritimler, Özel Durumlarda Kardiyak Arrest, Resüsitasyon Sonrası Bakım, Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest, Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi, Resüsitasyon ile İlgili Kararlar, Resüsitasyon Uygulamasından Hasta Yakınlarının bilgilenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İleri Yaşam desteği Bakış açısı | ||
2) | Resüsitasyonda İnsan Faktörü, ve Kalite | ||
3) | Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmes | ||
4) | Akut Koroner Sendromlar | ||
5) | Hastanede Resüsitasyon | ||
6) | Hastanede Resüsitasyon | ||
7) | Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak, Kardiyak Monitörizasyon | ||
8) | Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması | ||
9) | Resüsitasyon ile İlgili Kararlar, Resüsitasyon Uygulamasından Hasta Yakınlarının Desteklenmesi | ||
10) | Resüsitasyon ile İlgili Kararlar, Resüsitasyon Uygulamasından Hasta Yakınlarının Desteklenmesi | ||
11) | Periarrest Ritimler Özel Durumlarda Kardiyak Arrest | ||
12) | Resüsitasyon Sonrası Bakım | ||
13) | Periarrest Ritimler Özel Durumlarda Kardiyak Arrest | ||
14) | Periarrest Ritimler Özel Durumlarda Kardiyak Arrest |
Ders Notları: | Ders Notları haftalık olarak verilecektir./Course notes will be deliver weekly. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet-İnternet |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek. | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilmek ve ameliyathanede gerekli hazırlıkları yapabilmek | |
9) | Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilmek ve gerektiğinde müdahale edebilmek | |
10) | Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilmek ve hastanın odasına alınmasına kadarki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilmek |