İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6028 | Yabancı Dil Eğitiminde Planlamada Yeni Eğilimler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİLEK İNAL |
Dersin Amacı: | Bu ders, milli ve sosyal sınırlar çerçevesinde dil planlaması ve politikaları üzerine bilgi vermektedir. Ders kapsamında, dil politikalarının politik ve sosyal anlamlarını inceleyen nitel araştırmalar ve uygulamalı dil bilim ve dil eğitimcilerinin çalışmaları incelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; *Dil politikası ve planlamasındaki temek teori ve yöntemleri sunmak *Alanda kullanılan en önemli kavram ve terimleri açıklamak *Bu terim ve kavramları, farklı durumlardaki dil öğrenimi durumlarını tanımlama ve analiz etmede kullanmak *Dil tutumunu, ideolojilerini ve dille ilgili politik kararların uygulanmasında toplum üzerindeki etkilerini tanımlayıp incelemek *Türkiye'de ve Avrupa ve Asya ülkelerinde dil politikalarını incelemek |
Yönetimsel, politik ve ekonomik çıkarlar doğrultusunda yönetilen, kurumsal olarak uygulanan ve bireyler ve gruplarca deneyimlenen politikaların kesişimini inceler (Davis, 1994, 2009). Uluslar ve kültürler arası bir deneyim olarak sosyal dil bilimi inceler ve toplumdaki küresel değişimleri, sosyal kültürel ve dil bilimsel kimlikler üzerine etkilerini irdeler(Appadurai, 2001). Derse katılan öğrenciler, milli ve milletler arası çıkarlar ve konuları, dil politikası araştırmalarında ve dil bilimsel, sosyokültürel ve eğitimsel eşitliği sağlamaya yönelik planlamada temel alacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders planının incelenmesi | Okumalar | |
2) | Eğitimde dil planlaması | Okumalar | |
3) | Etnografi ve Dil Politikası | Okumalar | |
4) | Dilin Sosyal Entegrasyonu | Okumalar | |
5) | Dil, Küreselleşme ve Devlet: Yeni politika çalışmaları | Okumalar | |
6) | Dil ve eğitimde uygulanan sosyal teoriler: Yeniden oluşturma ve eşitsizlik | Okumalar | |
7) | Eşitlik ve Farklılık: 21. yüzyılda okullaşma ve sosyal demokrasi | Okumalar | |
8) | Eğitim planlamasında dil: Gençlerin sürece dahil edilmesi | Okumalar | |
9) | Eğitim planlamasında dil: Toplumun sürece dahil edilmesi | Okumalar | |
10) | Eğitim planlamasında dil: Okulların sürece dahil edilmesi | Okumalar | |
11) | Eğitim planlamasında dil: Öğretmenlerin sürece dahil edilmesi | Okumalar | |
12) | Dil politikası ve planlama projeleri | Okumalar | |
13) | Dil politikası ve planlama projeleri | Okumalar | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları: | Lo Bianco, J. (2010). Language Policy and Planning. Hornberger, N. & McKay, S. Sociolinguistics and Language Education. Bristol, UK: Multilingual Matters. Blackledge (2008) Language Ecology and Language Ideology. In King, K.A. and Hornberger, N. (Eds.) Encyclopedia of Language and Education, 2nd Edition, Volume 9: Ecology of Language. Springer Science+Business Media LLC. Ricento, T. (2008) Researching Historical Perspective on Language, Education and Ideology.In Creese, A., Martin, P. and Hornberger, N. (Eds.) Encyclopedia of Language and Education, 2nd Edition, Volume 10: Research Methods in Language and Education. Springer Science+Business Media LLC. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 2 | % 20 |
Arazi Çalışması | 2 | % 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 30 | 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 2 | 40 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 40 | 80 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |