|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtmı, genel bir bakış.
Ders işleyişinin açıklanması. Ders için gerekli dökümanların dağıtımı.
|
Önümüzdeki hafta için: Multimedia ve etkileşim ile ilgili araştırma yapınız. |
2) |
Çokluortam (Multimedia) nedir? Nerelerde bulunur? Etkileşim (interaction) nedir?
Sınıf tartışması
|
Etkileşimli araç tasarımı ödevi anonsu |
3) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Etkileşimli araç tasarım ödevi kritiği ve teslimi, Senaryo ödevi anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Etkileşimli araç tasarım ödevi REDO teslimi. |
4) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Senaryo ödevi kritiği ve teslim.
Düzenek ödevi veriliş.
|
Önümüzdeki hafta için: Senaryo ödevi REDO teslimi. |
5) |
Enformasyon Tasarımı: Lineer, hiyerarşik ve ağ yapıları
Düzenek ödevi kritiği ve teslimi
Enformasyon tasarımı ödevi veriliş
|
Önümüzdeki hafta için: Düzenek ödevi REDO teslimi. |
6) |
Enformasyon tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
Flowchart ödevi veriliş
|
Okuma: Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6)
Önümüzdeki hafta için: Enformasyon tasarımı ödevi REDO teslimi.
|
7) |
13 Altın Kural
Flowchart ödevi kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 anonsu
|
Okuma: Apple Interface Guideline
Önümüzdeki hafta için: Flowchart ödevi REDO teslimi.
|
8) |
13 Altın Kural
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 REDO teslimi.
Okumalarınızı yapmayı unutmayınız!
|
9) |
Grafik Arayüz Tasarımı
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 kritiği ve teslimi
Arayüz tasarımı ödevi anonsu
Final projesi veriliş |
Okuma : Software Branding (Microsoft Windows Vista Software Branding)
Information technology, User system interfaces and symbols, Icon symbols and functions (ISO 11581-1)
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 REDO teslimi
|
10) |
Final Projesi: Senaryo
Arayüz tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
|
Önümüzdeki hafta için: Arayüz tasarımı ödevi tasarımı ödevi REDO teslimi |
11) |
Final Projesi: Düzenek + Flowchart |
|
12) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
13) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
14) |
Final Projesi: Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
4 |
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
5 |
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
4 |
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
3 |
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
5 |
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
2 |
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
3 |
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
2 |
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
3 |
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
1 |
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
5 |
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
4 |