ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE3999 | Mini Proje | Bahar | 0 | 6 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALKAN SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin lisans programı boyunca öğrendiklerini bir proje ortamında birleştirmeleri ve uygulamaları için tasarlanmıştır. Ders Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine Teknik Proje Önerisi ve Teknik Raporunun yazılması ve sunulması, bilimsel bir çalışmanın tasarımı, gerçekleştirilmesi ve tasarımı, ve bir ürün geliştirme sürecininin uygulanması konularında bir deneyim sunmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer hedefleri arasında bilgi bulma ve özümleme, kaynakların tespiti ve tahsisi, iş ahlakı, akademik dürüstlük ve yapıcı eleştiri için deneyim ve farkındalık sağlamak bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Elektrik-elektronik sistemlerin tasarım, analiz ve değerlendirmesi için elektronik mühendisliğinin temel ilkelerini uygular. 2) Belirli bir proje çalışmasını yürütmek için uygun ve etkin bir yöntem geliştirir. 3) Tekrarlanabilir sonuçlar elde etmek için bir uygulama (çözüm) yöntemi geliştirir. 4) Bir proje çalışmasının bulgularını iyi yazılmış bir rapor halinde özetler. 5) Etkin sözlü sunum yapma yetkinliğini gösterir. 6) Yaşam boyu öğrenme sürecinde eğitim ihtiyacını tanır. 7) Akademik dürüstlük kavramını geliştirir. 8) Bir projenin gereksinimlerini karşılayacak bir deneysel sistemi, projenin bileşenlerini tasarlar. 9) Elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini temel mühendislik kavramlarını kullanarak çözer. |
Proje kavramı, Teknik Rapor yazma yöntemi, Proje konusu seçimi, Bir kaynak araştırmasının yapılması, Metodun uygulanması, Rapor yazımı, Etkin sunum yapma yöntemleri, Sunum ve son raporun teslimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Mini proje kavramı ve konusu | ||
2) | Teknik proje önerisi yazımı | ||
3) | Kaynak araştırması | ||
4) | Yöntemin incelenmesi | ||
5) | Yöntemin uygulanması | ||
6) | Yöntemin uygulanması | ||
7) | Yöntemin uygulanması | ||
8) | Ara sunum yapılması | ||
9) | Yöntemin uygulanması | ||
10) | Yöntemin uygulanması | ||
11) | Rapor yazma kurallarının incelenmesi | ||
12) | Yöntemin uygulanması | ||
13) | Rapor yazılımı | ||
14) | Sunum ve rapor teslimi |
Ders Notları: | Project Management Life Cycle, Westland, J., 2007, ISBN: 0749449071 |
Diğer Kaynaklar: | Complete Guide to Referencing and Avoiding Plagiarism, Neville, C., 2010, ISBN: 0335241034 Students Guide to Presentations, Chivers, B., 2007, ISBN: 0761943692 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 2 | % 40 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 2 | % 60 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 30 | 60 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |