ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN4135 | Çelik Yapılar | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN Dr. Öğr. Üyesi DİLRÜBA ÖZMEN ERTEKİN |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere çelik yapıların analiz ve tasarım teorilerini ve uygulamalarını tanıtmak. - Çelik elemanların ve sistemlerin davranış ve tasarım anlayışı ile öğrencileri geliştirmek. - Öğrencileri, çelik elemanların tasarımında en son endüstri standardı formülleri, tabloları, tasarım kılavuzları ve bilgisayar yazılımlarını etkin bir şekilde kullanmaya hazırlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Çelik yapıların tasarım kavramları ve felsefeleri - Çekme elemanların analizi ve tasarımı - Basınc elemanların analizi ve tasarımı - Kirişlerin analizi ve tasarımı - Kolonların analizi ve tasarımı - Kiriş-Kolonların analizi ve tasarımı |
Bu ders, çelik yapı elemanlarının davranış ve tasarımını, limit durumu tasarım konseptine (LRFD) göre tanıtmak için tasarlanmıştır. Ana konular: Çekme ve basınc elemanlarının davranışı ve tasarımı, yanal olarak tutturulmuş veya tutturulmamış kirişler davranışı ve tasarımı, kiriş-kolonlar davranışı ve tasarımı ve bağlantıların tasarımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Yapısal Çelik Tasarımında Kavramlar | ||
3) | Çekme elemanları | ||
4) | Çekme elemanları, (devam) | ||
5) | Basınc elemanları | ||
6) | Basınc elemanları (devam) | ||
7) | Kirişler | ||
8) | Kirişler (devam) | ||
9) | Tekrar | ||
10) | Kirişler (devam) | ||
11) | Kiriş-Sütunlar | ||
12) | Kiriş-Sütunlar (devam) | ||
13) | Basit Bağlantılar | ||
14) | Basit Bağlantılar (devam) |
Ders Notları: | W.T. Segui, “Steel Design”, Cengage Learning, 6th Edition |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |