ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN4112 | Yenilikçi Yapı Malzemeleri ve Teknolojileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersin Amacı: | Yenilikçi inşaat malzemeleri ve teknolojileri. Yüksek mukavemetli, yüksek performanslı, elyaf takviyeli, hafifliğinde yenilikçi betonlar; yerel dayanıklılık sorunları ve çeşitli korunma yöntemleri; dayanıklı tasarım kavramı ve kod özellikleri. Yenilikçi konstrüksiyon ve teknolojilerdeki en son gelişmelere ağırlık verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 532/5000 Bu ders aşağıdaki program çıktılarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. 1. Agregalar, çimentolar, katkı maddeleri, lifler vb. Katkı maddelerinin betonun özellikleri üzerine etkilerini anlayın. 2. Farklı uygulamalar için uygun beton tasarlamak ve belirtmek 3. Betonarme malzemeler alanında teknik günlük makalelerini değerlendirin ve bu bilgiyi çimento esaslı malzemelerden mühendislik yapılarının daha sürdürülebilirliğine uygulayın 4. Yazılı ve sözlü olarak geliştirilmiş teknik iletişim becerileri göstermek. |
Inovatif ve yeni nesil beton katkı maddelerinin özellikleri; Çimento çeşitleri ve bileşimi; çimento hidratasyonu; çimento hamuru mikroyapı ve mukavemet, büzülme ve sürünme üzerindeki etkisi; alternatif çimento malzemeleri ve teknolojileri; yeni nesil beton uygulamalarında sürdürülebilirlik; kendiliğinden yerleşen beton teknolojisi; kendiliğinden iyileşen beton teknolojisi ve inovatif malzeme çözümleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temel yenilikçi malzemeler kavramları ve teknolojileri | ||
1) | |||
2) | Yenilikçi yapı malzemelerinin mekanik ve mekanik olmayan özellikleri | ||
3) | Yenilikçi yapı malzemelerinin durum / yapısal özellik parametreleri | ||
4) | Sürdürülebilir tasarım teknolojilerine giriş ve materyal değişkenliği | ||
5) | Yeni nesil beton endüstrinin sürdürülebilir ve yenilikçi gelişime katkılarına giriş | ||
6) | İleri kompozit malzemeler ve uygulamaları | ||
7) | Teknik Saha Gezisi | ||
8) | Yeni ve eski teknolojilerin tasarım sürecinin anlaşılması: iyi uygulama ve yeni süreçler | ||
9) | Malzeme teknolojisi ve üretim teknolojisi açısından betonarme konstrüksiyon | ||
10) | Yeni ürün tasarımı için fırsatların belirlenmesi | ||
11) | Laboratuar Uygulaması - Ürün Tasarımı, İşleme, Test | ||
12) | Laboratuar Uygulaması - Ürün Tasarımı, İşleme, Test | ||
13) | Yenilikçi malzeme tasarımı ve yönetimi; Ürün Açıklaması; Bir ürün nasıl verilir | ||
14) | Yenilikçi ürünlerin sunumları - Endüstriye dayalı firmalardan İzleyici ve Jüri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar | 2 | 3 | 6 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 187 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |