İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IOY5959 | Oyun ve Oyunculuk Araştırmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. ULUÇ ESEN |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonucunda çağdaş tiyatro ve onun uzantısı olan metinleri tanıyacak olan öğrenciler, oyunculuk sanatı içerisinde önemli bir kazanım elde etmiş olacaktır. Doğalcı-Gerçekçi oyunculuk metodolojisi ile başlayan müfredat yapısında bu dersin çıktıları pekişecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Oyun ve Oyunculuk Araştırmaları dersinde 20. Yüzyıl avangart akımlar sonrası ortaya çıkan çağdaş metinler incelenecek olup, teorik ve pratik yönden sahne karşılıkları aranacaktır. Bu dersin sonunda: 1. Avangart akımları; 2. Epik-Diyalektik tiyatro kuramını ve metinlerini; 3. Absürd tiyatro kuramını ve metinlerini; 4. Post-dramatik tiyatro kuramını ve metinlerini; öğreneceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma - Ders Bilgilendirmesi ve Avangart Akımlar | Okuma | |
2) | Cesaret Ana ve Çocukları Üzerinden Epik-Diyalektik Tiyatro Kuramı | Okuma | |
3) | Parça çalışmaları | Prova | |
4) | Parça çalışmaları | Prova | |
5) | Parça çalışmaları | Prova | |
6) | "Gergedanlar" Üzerinden Absürd Tiyatro Kuramı | Okuma | |
7) | Parça çalışmaları | Prova | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Parça çalışmaları | Prova | |
10) | Parça çalışmaları | Prova | |
11) | "Hamlet Makinası" Üzerinden Post-Dramatik Tiyatro Kuramı | Okuma | |
12) | Parça çalışmaları | Prova | |
13) | Parça çalışmaları | Prova | |
14) | Final Gösterimleri ve Geri Bildirimleri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | • Ayşin Candan, 20.yüzyılda Öncü Tiyatro. • Bertold Brecht, Tiyatro için Küçük Organon. • Gyorg Lukacs, Çağdaş Gerçekliğin Anlamı. • Martin Esslin, Absürd Tiyatro. • Süreyya Karacabey, Modern Sonrası Tiyatro ve Heiner Müller. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |