ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4545 Halkla İlişkiler ve Görsellik Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler görsel yapımlara ilişkin kavramları ve ilgili iletişim araçlarını öğrenir. Video yapımları ve diğer araçların halkla ilişkilerde nasıl kullanıldığı öğrenir, ayrıca bu ileitşim araçlarını kullanma pratiğini de edinirler. Görsel sanatlar ve yapımlar halkla ilişkilerde kurumsal iletişim, yayın ve basın bültenleri için kullanılmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler araştırma sonuçlarına dayalı yeni görsel dünyalar tasarlayabilir.
Hayal gücü ve senaryo yazımı arasındaki ilişkiyi öğrenir.
Duyguları tanımlar ve prodüksiyon tasarımını yapar.
Teknik ekipmanı kullanmayı öğrenir.
Kelimeler ve işaretler arasındaki ilişkiyi öğrenir.
Kamera kullanabilir, kurgu programlarını ve diğer görsel hazırlama programlarını kullanabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler görsel prodüksiyonları, görsel senaryo taslağı yazımını, kamerayı, grafikleri, ışık kullanımını, ses ve müzik tasarımlarını, fragmanları, kurumsal eğitim filmlerini, medya ilişkilerinde basın bültenlerini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel prodüksiyonlarda hedef nedir? Bilgiye nasıl ulaşılır?
2) Yazım, storyboard ve prodüksiyonun ilk adımları
3) Görsel prodüksiyonlar kamera grafikler
4) Görsel prodüksiyolar Işık, ses, müzik
5) Görsel prodüsyonlar Kurgu
6) Görsel prodüksiyon süreci halkla ilişkilerde nasıl işler?
7) Halkla ilişkilerde görsel prodüksiyon süreci, örneklerle imaj filmleri
8) Fragman nedir? Fragman nasıl üretilir, örneklerle anlatım
9) Kurumlar için kurumsal eğitim filmleri nasıl hazırlanır?
10) Televizyon programlarında halkla ilişkiler, televizyon programlarında görsel halkla ilişkiler aktiviteleri nasıl kullanılır?
11) Medya ilişkileri ve video yapımları
12) Video basın bültenleri
13) Örneklerle video basın bültenleri
14) Final sınavı için tekrarlar

Kaynaklar

Ders Notları: Visual Communication: Images with Messages Paul Martin Lester 2013
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 3 % 10
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Sunum / Seminer 2 6
Proje 7 41
Ödevler 1 3
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı