MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4546 | Kurum Kültürü | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kurum kültürünün organizasyondaki rolü, kültürün nasıl ve neden değiştiği konuları ile bir kurumun kültürünün tanımlanabilmesi ve kurum kültüründeki iletişimin rolünü açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler kurum kültürü ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir II. Öğrenciler, kurum kültürünü sınıflandırabilecektir III. Öğrenciler, kurum kültürünü oluşturan unsurları açıklayabilecektir IV. Öğrencilerin kurum kültürünün geliştirilmesinde dikkate alınması gereken ilkeleri, yönetimi ve değişimleri tanımlayabilmeleri mümkün olacaktır. V. Öğrencilerin kurum kültürü ve yönetim fonksiyonları arasındaki ilişki hakkında yorum yapmaları mümkün olacaktır VI. Öğrenciler kurum kültürünü güçlendiren unsurları nedenleri ile değerlendirebileceklerdir VII. Öğrencilerin kurum kültürüne zarar verebilecek faktörleri değerlendirebilmeleri mümkün olacaktır VIII. Öğrencilerin kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurumsal itibar ve kurumsal kültür arasındaki etkileşimler hakkında yorum yapabilmeleri mümkün olacaktır IX. Öğrenciler kurum kültürü ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir |
Bu derste kültür kavramı perspektifinden kurum kültürünün kimlik, imaj ve itibar üzerindeki etkisi ve önemi anlatılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Kurum Kültürü Nedir? | ||
2) | Yönetim Teorileri | ||
3) | Kurum Kültürünün Konumlandırılması | ||
4) | Kurum Kültürünün Unsurları | ||
5) | Kurumlarda Kültür: Örnek Vakalar | ||
6) | Kurum Kültürü ve İletişim | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Kültür Tipolojileri | ||
9) | Kültür Tipolojileri | ||
10) | Kurum Kültürü Yönetimi | ||
11) | Gelişim, Yönetim ve Kurumsal Kültürde Değişim | ||
12) | Örnek Vakalar | ||
13) | Liderliğin Kurumsal Kültürü İnşa Etmede, Konumlandırmada ve Değiştirmedeki Rolü | ||
14) | Tartışma |
Ders Notları: | Terrence Deal, Allan Kennedy, The New Corporate Cultures: Revitalizing The Workplace After Downsizing, Mergers and Reengineering, (Texere, 2000). Martin Joanne, Organizational Culture: Mapping the Terrain, Sage Publications(2002) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 4 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | 4 | 16 | |
Proje | |||
Ödevler | 9 | 29 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 7 | 17 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 7 | 30 | |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |