|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, ders hakkında ön bilgilerin verilmesi |
|
2) |
Grunig'in Mükemmelik Teorisi |
Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar |
3) |
Halkla İlişkiler Modelleri
Çift yönlü simetrik halkla ilişkilere eleştiriler |
Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar |
4) |
Antony Gramsci'nin Hegemonya kavramı. Kavramın Halkla İlişkiler ve Simetrik İletişim ile ilişkisi. |
Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar |
5) |
Aktivizm/Toplumsal Haraketler
Yeni model aktivizm: Slaktivizm
2020 Aktivizm Raporu |
New Activism: 2020 Global Communication Report of USC Annenberg Center for PR, isimli raporu öğrenciler önceden okuyup derse gelecekler |
6) |
Aktivizm ve Halkla İlişkiler ile ilgli 2 örnek vaka çalışması |
Lego/Shell-Greenpeace Case
TATE Modern/BP Liberate TATE isimli makaleler |
7) |
Ara sınav |
Derste tartışılan bütün okumalar çalışılmış olmalı |
8) |
Feminist teoriler
Halkla İlişkilerde feminist değerler
Halkla İlişkilerde kadın: Problemler ve fırsatlar |
Feminist Values in Public Relations
Women in Public Relations: Problems and Opportunities isimli makaleler |
9) |
Halkla İlişkiler ve kültür ilişkisi. Toplumsal kültür ve kurumsal kültür |
"Societal Culture and Public Relations"
"Corporate Culture and Public Relations" isimli makaleler
|
10) |
Modernizm ve Postmodernizm
Postmodernizmde Halkla İlişkiler |
"Postmodernity, Postmodernism and Public Relations"
"A Postmodern view of PR: Sign and Reality" isimli makaleler |
11) |
Etik teoriler
Halkla İlişkilerde Etik |
"Public Relations Ethics: An Overview and Discussion of Issues fort he 21st Century"
"Ethics in Public Relations" isimli makaleler |
12) |
Halkla İlişkiler ve Pazarlama Uygulamaları
Halkla ilişkiler ve pazarlamanın mükemmellik teorisindeki ilişkileri |
"Public Relations and Marketing Practices"
"The Relationship Between Public Relations and Marketing in Excellent Organizations" isimli makaleler |
13) |
Demokrasi ve sosyal medya: Halkla ilişkilerin rolü |
|
14) |
Wrap-up for the semester and information for final exam |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|