|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, dersin amaç ve içeriklerinin açıklanması |
|
2) |
Yaratıcılığın tarihi ve yaratıcılığa farklı yaklaşımlar |
|
3) |
Yaratıcılığın ilkeleri- Fikirler nasıl ortaya çıkar? |
|
4) |
Yaratıcılığı geliştirmek ve yaratıcı düşünmenin önündeki engeller |
|
5) |
Yaratıcı düşünme stratejileri ve teknikleri |
|
6) |
Yaratıcı düşünme süreci |
|
7) |
Ara sınav için hazırlık |
|
8) |
Yaratıcılığın değerlendirilmesi ve eleştirel düşünmeye giriş |
|
9) |
Eleştirel düşünmenin ilkeleri |
|
10) |
Argümanlar, gerekçelendirmeler ve açıklamalar |
|
11) |
Eleştirel düşünme modelleri ve teknikleri |
|
12) |
Analitik problem çözme ve argümanları analiz etme |
|
13) |
Öğrenci proje sunumları |
|
14) |
Dersin gözden geçirilmesi, finale hazırlık |
|
Ders Notları: |
1) Nussbaum, B. (2013). Creative Intelligence: Harnessing the Power to Create, Connect and Inspire. New York: Harper.
2) Sawyer, K. (2013). Zig Zag: The Surprising Path to Greater Creativity. San
Francisco: Jossey-Bass.
3) Micheal Michalko (2001). Cracking creativity: the secrets of vreative genius |
Diğer Kaynaklar: |
1) Sternberg R.J.& LubartT.I.The Concept of Creativity: Prospects and Paradigms. In Handbook of Creativity, Sternberg R. J. (ed.), Cambridge Univ. Press. 1999.
2) Albert, R.S. & Runco, M. A. A History of Research on Creativity. In Handbook 1999.
3) Amabile,T.“The Social Psychology of Creativity: A Componential Conceptualization,” The Journal of Personality and Social Psychology, 1983, pg.357-376. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
2 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
1 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
1 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
1 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
4 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
2 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
3 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
2 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
2 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
2 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
1 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
3 |