İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1511 | Avrupa Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DERYA TARBUCK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Erken Modern Avrupa Tarihi'nin önemli olaylarını tematik olarak analiz etmektir. Politik, Sosyal, Dini ve Entelektüel olaylar kronolojik sırayı izleyerek tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler, • Avrupa'da meydana gelen ana olaylarını açıklar. • Aydınlanma fikirlerinin artışına katkıda bulunan faktörleri belirler. • Bilimsel Devrim doğasını açıklamak için kullanılan teorik argümanları ve kavramları anlar. • Endüstriyel devrimin nedenlerini değerlendirir. • Avrupa'da Fransız Devrimi'nin etkisini analiz eder. . Avrupa tarihinde önemli olayları kronolojik sırayla kavrar. . Tarihî metinlerle eleştirel düşünme ve tematik tartışmalara katılma becerisi geliştirirler. |
Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ’a geçiş süreci. Erken Modern Dönem kimlikleri ve sosyal yapıları. Mutlakiyetçi rejimler ve yönetim sistemleri. Coğrafi keşiflerin politik ve ekonomik etkileri. Rönesans ve Hümanizm. Reformasyon ve Karşı-Reform hareketleri. Erken Modern Dönem'deki politik değişimler (Köylü Savaşları, Otuz Yıl Savaşı vb.). Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı. Fransız Devrimi ve Sanayi Devrimi’nin etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Avrupa'nın Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ'a geçişinin değerlendirilmesi. | ||
3) | Erken Modern Kimlikler Erken modern dönemde dini, ulusal ve sosyal kimlikler de dahil olmak üzere kimliklerin oluşumunu ve evrimini araştırıyoruz. | ||
4) | Mutlakiyetçi Rejimler Fransa, İspanya ve Rusya gibi ülkelerde mutlakiyetçi siyasi sistemlerin gelişimine odaklanır. | ||
5) | Coğrafi Keşifler 15. ve 16. yüzyıldaki denizaşırı keşifleri ve bunların Avrupa ve dünya üzerindeki dönüştürücü etkilerini inceler. | ||
6) | Rönesans ve Hümanizm | ||
7) | Reformasyon ve Karşı Reformasyon Martin Luther'in Katolik Kilisesi'ne meydan okuması ve ardından gelen Katolik reform çabaları da dahil olmak üzere, on altıncı yüzyıldaki dini çalkantıları inceliyor. | ||
8) | Ara Sınav Haftası 1. Ara Sınav | ||
9) | Erken Modern Dönemdeki Siyasal Değişimler (Köylü Savaşları, 30 Yıl Savaşları...vb.) | ||
10) | Bilimsel Devrim (Kopernik, Galileo, Kepler ve Newton'u ele alıp, onların keşiflerinin felsefi sonuçlarını düşünün) | ||
11) | Aydınlanma | ||
12) | Aydınlanma II Ara Sınav II | ||
13) | Fransız Devrimi | ||
14) | Endüstri Devrimi Sanayileşmenin ekonomilerde ve toplumlarda yarattığı dönüşümü inceler. |
Ders Notları: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982): Avrupa tarihinin temel olaylarına dair detaylı tematik bir analiz sunar. Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996): Avrupa tarihinin genel bir anlatısını içerir ve kronolojik bir perspektif sağlar. Mary Wiesner Hanks, Europe: Avrupa'nın sosyal, dini ve kültürel yönlerine dair ayrıntılı bilgiler sunar. |
Diğer Kaynaklar: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982) Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996) Mary Wiesner Hanks, Europe |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakilleri için hazırlayabilmek ve ambulans sürüş tekniklerini bilmek | |
9) | Olay yerini ve hastayı değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilmek | |
10) | Acil bakım ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek | |
11) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleki becerileri uygulayabilmek |