|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
History of Religions’a giriş, temel konular ve kaynaklar. |
|
2) |
Dinlerin kökenine dair teoriler. |
|
3) |
Dinlerin ortak özellikleri. |
|
4) |
Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları. |
|
5) |
Hinduizm’in temel inançları, tanrı inancı, kast sistemi, avatar, yoga, kurtuluş doktrini ve temel kavramlar. |
|
6) |
Budizm’e giriş: Buda’nın hayatı, Hinduizm’e bakışı, kutsal kitapları. |
|
7) |
Budizm’in temel öğretileri, tanrı inancı meselesi, 4 temel hakikat, 8 dilimli yol, nirvana, temel kavramlar. |
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Yahudiliğe giriş: İbrani, İsrail, Yahudi kavramları. Kutsal kitapları. |
|
10) |
Yahudiliğin temel inançları, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
11) |
Hırstiyanlığa giriş: Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, Hz. İsa, kutsal kitapları. |
|
12) |
Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
13) |
İslam’a giriş: Hz. Muhammed’in hayatı, Kur’an ve hadisler. |
|
14) |
İslam’ın temel inançları, ibadetler, mezhepler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
2 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
1 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
1 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |