Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci bu dersin sonunda yabancı dil öğrenme tecrübeleri, televizyon alışkanlıkları, seyahat alışkanlıkları, hava durumu gibi konular hakkında konuşabilecek, gazete haberleri, kullanım kılavuzları, anlayabilecek, sevinç, mutluluk, hayal kırıklığı, ilgi, ilgisizlik gibi duygularını ifade edebilecek, bir konuda önerilere cevap verip, kendi fikrini dile getirebilecek, başkalarını ikna etme, betimleme yapma, bir şeyi tarif etme gibi konularda kendini ifade edebilecek, memnuniyet ve memnuniyetsizlik belirtebilecektir. Bu konularda A2.2 seviyesine uygun cümle yapılarını tanıyacak, bu cümlelerle diyalog kurabilecektir. |
Menschen A2.2 kitabının okutulan 12 ünitesi ile öğrenci yabancı dil öğrenme tecrübelerinden bahsetme, sevinç ifade etme, gazete haberleri, kullanım kılavuzları okuma, televizyon alışkanlıkları hakkında konuşma, otel rezervasyonu, yol tarifi yapabilme, seyahat alışkanlıkları ve hava durumu hakkında konuşma, birini ikna etme, önerilere cevap verme, ilgi ve ilgisizliği ifade etme, bir şeyi tarif etme, betimleme, kullanım kılavuzu anlama, bir konu hakkında memnuniyet ve memnuniyetsizlik belirtme ve mutluluk ve hayal kırıklığı ifade etme gibi konularda A2.2 seviyesine uygun, giderek zorlaşan cümle yapılarını tanıyacak, anlayacak, bu cümleler için gerekli dilbilgisi kurallarını öğrenecek, bu cümlelerle diyalog kurabilme becerisini geliştirecektir.
Dersler haftada 3 saat yüz yüze, 1 saat ise Itslearning üzerinden olacak şekilde 16 hafta boyunca devam edecektir. Öğrencilerin aktif katılımına önem veren, öğrenci odaklı, seviyeye göre adım adım ilerleme gösterecek, dilbilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini Almanca A2.1 seviyesinde atılmış temel üzerinde geliştirecek bir yöntem izlenecektir.
Öğrenciler Almanca A1 ve A2.1’ den sahip oldukları ve bu derste alacakları bilgilerle ilk dersten itibaren konuşma ve yazma pratiği yapacak, ikili ve çoklu gruplar halinde çalışacak, öğrendiklerini kullanabilmeleri için teorinin yanı sıra pratiği destekleyecek, dil kullanımını geliştirecek ve pekiştirecek bir çalışma sistemi izlenecektir.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil Öğrenme: Dil Öğrenme tecrübelerinden bahsetme, Yabancı Dil Öğrenme metodları
als bağlacı
|
Ünite 13, Kelime Listesi |
2) |
Posta ve Telekomünikasyon: Sevinç ifade etme, Gazete haberleri, Kullanım Klavuzları
Edilgenlik Passiv Präsens
|
Ünite 14, Kelime Listesi |
3) |
Medya: Televizyon Alışkanlıkları hakkında konuşma
Dativ ve Akkusativ alan fiiller, Dativ ve Akk. objelerin cümle içindeki yerleri
|
Ünite 15, Kelime Listesi |
4) |
Otelde: Otel Rezervasyonu, Yol Tarifi
Dolaylı soru ob, wie lange,Yer belirten edatlar,gegenüber, an.. vorbei, durch
|
Ünite 16, Kelime Listesi |
5) |
Seyahat ve Trafik: Seyahat Alışkanlıkları hakkında konuşma,yorum yapma,Seyahat boyunca İnternet günlüğü
Yer belirten edatlar,am Meer, ans Meer
|
Ünite 17, Kelime Listesi |
6) |
QUİZ 1, Genel Tekrar |
|
7) |
Hava Durumu ve İklim: Hava Durumu hakkında konuşma
Edatlı fiiller, dönüşlü fiiller ve onlara ait soru kalıpları worauf, womit, worüber
|
Ünite 18, Kelime Listesi |
8) |
VİZE |
|
9) |
Kültürel Etkinlikler: Birini ikna etme, Önerilere cevap verme
Yer belirten edatlar;Woher, vom/ aus dem..
|
Ünite 19, Kelime Listesi |
10) |
Kitaplar ve Basın: İlgi ve ilgisizliği ifade etme
Yardımcı fiillerin Präteritum halleri; wollte, konnte, durfte
|
Ünite 20, Kelime Listesi |
11) |
Devlet ve İdare: Bir şeyi tarif etme, betimleme,Tarif talep etme
Çekim alan soru kelimesi
welch- (hangi)
dies- (bu, şu zamirleri )
der, die, das
lassen ile fiil kullanımı
|
Ünite 21, Kelime Listesi |
12) |
Ulaşım ve Trafik: Kullanım Klavuzu okuma, Bir şeyi açıklama
Bağlaçlar; bis, seit, seitdem |
Ünite 22, Kelime Listesi |
13) |
Mesleki Eğitim ve Meslekler: Memnuniyet ve Memnuniyetsizlik ifade etme
Relativsatz ve zamirleri,(Nominativ ve Akkusativ’de)
|
Ünite 23, Kelime Listesi |
14) |
Yurtdışında Çalışma: Mutluluk ve Hayal Kırıklığı ifade etme
Präteritum (geçmiş zamanın bir türü) kam, sagte
|
Ünite 24, Kelime Listesi |
15) |
QUİZ 2, Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Menschen A2.2, KURSBUCH, Habersack, Pude, Specht, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
Menschen A2.2, ARBEITSBUCH, Breitsameter, Glas-Peters, Pude, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste (sınıfta) dağıtılacak ekstra materyaller, alıştırmalar vs.Itslearning üzerinden öğrenciye ulaştırılacak olan çeşitli web siteleri, bağlantılar, materyaller, testler, alıştırmalar vs. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|